Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakuumförpackare

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som har testat rustas vakuumförpackare ?

Den är ju så billig att den inte kan vara annat än skräp, men till det priset frestas man ju till att chansa...

En annan variant är den där handpumpen P-Pac som finns överallt till nästan samma pris.

Några andra tips som inte innefattar varken sugrör och stora lungor eller registrering av eget företag och inköp för tusentals kronor?

Publicerat

Ingen som prövat, är oxå nyfiken på den.

Publicerat

Tycker priset säger en del...

Skulle inte gå på den niten för rusta brukar inte sälja kvalitet.

Mvh

Publicerat

Skulle aldrig köpa en vac på Rusta.

Du köper en vacuum maskin för att du vill få bättre kvalité samt längre hållbarhet på ditt kött i frysen.

Att då gå och köpa en på rusta känns sådär.

Har testat lite olika, allt ifrån proffsmaskiner till lite billigare.

Just nu har jag en Foodsaver hemma, fick den av en grossist som ville att jag skulle testa den Och faktum är att jag är positivt överraskad.

Visst, en proffsmaskin suger mer och fler påsar samtidigt men de kostar därefter också.

Foodsavern kostar från 1200 och uppåt, det är ingen skillnad i vacuum, utan såvitt jag förstod det så är det mer olika tekniska lösningar och utförande på maskinerna.

Men jag rekommenderar den varmt.

Nimas har jag också och är även den bra, dock dubbelt så dyr.

Publicerat
Just nu har jag en Foodsaver hemma, fick den av en grossist som ville att jag skulle testa den Och faktum är att jag är positivt överraskad.

Visst, en proffsmaskin suger mer och fler påsar samtidigt men de kostar därefter också.

Foodsavern kostar från 1200 och uppåt, det är ingen skillnad i vacuum, utan såvitt jag förstod det så är det mer olika tekniska lösningar och utförande på maskinerna.

Men jag rekommenderar den varmt.

Nimas har jag också och är även den bra, dock dubbelt så dyr.

Vilken modell är du har? Såg att Malungsfors Läderprod säljer Foodsaver. Då kan man ju kasta in en i bilen på vägen upp till Vasaloppsstarten.. :huh:

/Må

Publicerat

Rustas är tydligen skit. Se recension på Robsoft.

Robsoft

Publicerat
  • Författare

Jäklar vad skönt att jag inte köpte den då. Packade kött från 3 dov med P-pac:en i helgen, den funkar ju men det är är lite jobbigt för mina klena armar :-)

Foodsaver.. var kan man köpa en sån?

EDIT: Äh, det var dagens lättaste Google sökning...

Publicerat

Hur mycket längre håller köttet i frysen när det är vakumpackat

Publicerat

Då blir det att handla en dyrare variant, billigt är ju sällan bra.

Publicerat
Vilken modell är du har? Såg att Malungsfors Läderprod säljer Foodsaver. Då kan man ju kasta in en i bilen på vägen upp till Vasaloppsstarten.. B)

/Må

Jag tror jag har 2240 hemma nu och det är samma effekt som den dyrare modellen dvs 2860. Finessen med den är att du kan lägga i en rulle i den och anpassa påsarna efter mängden.

Om du ska förbi Malungsfors Läderprodukter så får du ta med stora plånboken, Hans-Åke som driver företaget har massvis med grymma produkter, var uppe och fiskade med honom för ngr år sen och påvägen hem så passerade vi hans verkstad, jäklar va med grejer jag köpte.

Hälsa honom så väl och fråga honom om han har nykrat till sen Herrmiddan ;):P

• 3 weeks later...
Publicerat
Jag tror jag har 2240 hemma nu och det är samma effekt som den dyrare modellen dvs 2860. Finessen med den är att du kan lägga i en rulle i den och anpassa påsarna efter mängden.

Om du ska förbi Malungsfors Läderprodukter så får du ta med stora plånboken, Hans-Åke som driver företaget har massvis med grymma produkter, var uppe och fiskade med honom för ngr år sen och påvägen hem så passerade vi hans verkstad, jäklar va med grejer jag köpte.

Hälsa honom så väl och fråga honom om han har nykrat till sen Herrmiddan :lol: :lol:

Han nämnde något om en blöt fest i Strängnäs-trakten.... ;):D

Då har man investerat i en vaccare. Jag vill möra kött i kylen. Vad ska man tänka på? An-aeroba bakterier har jag hört talas om. Hur stor risk är det med dem och hur gör jag för att slippa dessa gynnare...

mvh/Må