Publicerat Februari 1, 201016 yr Var köper jag bra och relativt billiga camokläder. Har funderat lite på dom löviga historierna. Seved
Publicerat Februari 1, 201016 yr Jag använder nästan bara lövhögen M90 då jag sliter ut jaktkläder rätt omgående. Funderar på något i den här stilen för foto och orrpass när man inte behöver gå så långt men absolut inte vill synas. http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1002
Publicerat Februari 1, 201016 yr Författare Jag använder nästan bara lövhögen M90 då jag sliter ut jaktkläder rätt omgående. Funderar på något i den här stilen för foto och orrpass när man inte behöver gå så långt men absolut inte vill synas.http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1002 Ja det var den bästa guillisiut (stavning) jag sätt till salu.. Man kan inte synas mycket i en sådan. Modell 90 är ganska slitstark alltså Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Ja det var den bästa guillisiut (stavning) jag sätt till salu.. Man kan inte synas mycket i en sådan. Modell 90 är ganska slitstark alltsåSeved Gille suits är enastående bra, dock har de vissa nackdelar man bör tänka på 1. Trådar fastnar lätt i taggtråd med mera, man blir lite " orörlig " i dem 2. Varma/blöta de blir lätt varmt i dem om man rör sig mycket, och börjar det regna blir den väldigt tung. 3. BRANDFARLIG, om den inte är behandlad med flamskydd kan man lätt bli en brinnande fackla om man kommer för nära en lägereld te.x De tunna lövdräkterna som man drar över sina vanliga kläder är bra, slitstarka med, ska man jaga fågel är färgen viktig då fåglar har bra färgseende, medan för klövvilt är detta ett minde problem men man vill bryta konturen så som gille dräkten gör.
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Gille suits är enastående bra, dock har de vissa nackdelar man bör tänka på1. Trådar fastnar lätt i taggtråd med mera, man blir lite " orörlig " i dem 2. Varma/blöta de blir lätt varmt i dem om man rör sig mycket, och börjar det regna blir den väldigt tung. 3. BRANDFARLIG, om den inte är behandlad med flamskydd kan man lätt bli en brinnande fackla om man kommer för nära en lägereld te.x De tunna lövdräkterna som man drar över sina vanliga kläder är bra, slitstarka med, ska man jaga fågel är färgen viktig då fåglar har bra färgseende, medan för klövvilt är detta ett minde problem men man vill bryta konturen så som gille dräkten gör. Ja he he det kan nog uppstå endel problem man inte tänker på. Det är nog inget att smyga i för lågnt. Man får som sagt nog ta på sej den precis innan man går ut. Finns den där lövcammon som överdragskläder oxå. Har fått för mej att det är vanliga kläder. Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Löwisarna som vi kan kalla dem är överdragsvarianter, i varje fall de två jag har har, har en ASAT och en från Cabela, ASAT:n är helt klart ganska grym. /Christian
Publicerat Februari 2, 201016 yr Ja he he det kan nog uppstå endel problem man inte tänker på. Det är nog inget att smyga i för lågnt. Man får som sagt nog ta på sej den precis innan man går ut.Finns den där lövcammon som överdragskläder oxå. Har fått för mej att det är vanliga kläder. Seved Jo de flesta är det, i augusti kan det vara sköna och lätta att bära
Publicerat Februari 2, 201016 yr Lövcammo är överdragskläder, oftast uppbyggda av nättyg som sedan löven sytts fast på. Räknar du med att röra dig mycket under jakten, så ska du ha lövcamo, en ghilliesuit är i princip värdelös för rörlig jakt, den är för otymplig jämnfört med ett lövcamo. Så ska du smygjaga och vakjaga blandat, så köp ett lövcamo.
Publicerat Februari 2, 201016 yr Är det bara överdrag så har herrarna ovan svarat men är det komplett kit så kan jag rekommendera Swedteams ställ. Svindyrt javisst men efter första säsongen med det stället så var det värt varenda krona!
Publicerat Februari 2, 201016 yr http://www.racerback.se/loev-kammo-p-465.html här finns det 2 olika lövset
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Löwisarna som vi kan kalla dem är överdragsvarianter, i varje fall de två jag har har,har en ASAT och en från Cabela, ASAT:n är helt klart ganska grym. /Christian Jaha det låter ju bra. Har du beställt den från usa alltså. Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Jo de flesta är det, i augusti kan det vara sköna och lätta att bära Japp det kan vara en klar fördel en varm Augusti dag. Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Lövcammo är överdragskläder, oftast uppbyggda av nättyg som sedan löven sytts fast på.Räknar du med att röra dig mycket under jakten, så ska du ha lövcamo, en ghilliesuit är i princip värdelös för rörlig jakt, den är för otymplig jämnfört med ett lövcamo. Så ska du smygjaga och vakjaga blandat, så köp ett lövcamo. Hm då lutar det åt lövcammo. Men faan va sugen jag är på en Ghilliesuit
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Är det bara överdrag så har herrarna ovan svarat men är det komplett kit så kan jag rekommendera Swedteams ställ.Svindyrt javisst men efter första säsongen med det stället så var det värt varenda krona! Jag kollade in dom, och som sagt inte billigt. Vad är det som är bättre med dom är dom lättare kanske. Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare http://www.racerback.se/loev-kammo-p-465.htmlhär finns det 2 olika lövset Tack för länken:) dom verkar ha en hel del. Seved
Publicerat Februari 2, 201016 yr Jag kollade in dom, och som sagt inte billigt. Vad är det som är bättre med dom är dom lättare kanske.Seved Jag kör med jacka och byxa i Dakota Realtree AP-HD Blaze - Gore-Tex. Följsam, smidig, tyst och framför allt varm! Tillhör skaran som har jagat med camoöverdrag i alla år men nu är jag frälst Men jag fick betala 5500 spänn på en mässa för båda så inte ... var det billigt.
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare Jag kör med jacka och byxa i Dakota Realtree AP-HD Blaze - Gore-Tex. Följsam, smidig, tyst och framför allt varm! Tillhör skaran som har jagat med camoöverdrag i alla år men nu är jag frälst Men jag fick betala 5500 spänn på en mässa för båda så inte ... var det billigt. Ja Realtre har jag hört talas om och Goretex är ju jäkligt fint. Burr men inte så billigt. Har funderat på det länge nu. Seved