Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Va ska vi göra nu då..

Featured Replies

Publicerat

Jaha.. hundjakten över för våran del...

Ledig förmiddag igen o har väl ett par till i veckan...

Hundarna uttråkade o jag oxå..

post-348-1265098762_thumb.jpg

post-348-1265098772_thumb.jpg

Suck...

Publicerat

Agility? :lol::lol::lol:

Publicerat

Jag funderar på att bjuda in de sämsta skyttarna jag känner för lite åteljakt. :lol:

Publicerat
  • Författare
Jag funderar på att bjuda in de sämsta skyttarna jag känner för lite åteljakt. :lol:

Ja faen.. de vore ingen dum ide..

Eller så bjuder vi in alla oavsett skjutkunskaper..fast vi måste själva i enrum.. kolla inskjutningen på aktuella vapen... :lol:

Publicerat

Sätt Blackie på ett rävspår så förlängs säsongen till 15:e Mars :lol: !

Publicerat
  • Författare
Sätt Blackie på ett rävspår så förlängs säsongen till 15:e Mars :lol: !

Jo de e sant..

Räv har hon jagat förr men nu tror jag att hon skulle välja gris om hon råkar känna den doften..

Hon har bytt från fuldjursdrev till gris trots att hon varit med om att avfånga en trebent råbock... så jag misstänker att hon skulle göra liknande om hon släpptes på räv.

Fast de går ju alltid prova, va det gäller stövarbiten så är det snudd på katastrof nu när broderns förra blev påkörd.

Publicerat

Min jakt vart totalsaboterad redan i början på dec och både kräken och jag väntar och väntar......... Det kan bli svårt att hålla hundarna i styr nu när kylan varit på topp, veckovis har tempen varit åthelvete för låg och träningen uteblir.

I förrgår fick gamm tiken nog och passade på i ett obevakat tillfälle när gästerna glömt att låsa dörrn att göra sin kupp och hon fick med sig Zach med och jag fick lov att ut och leta...... De for vid 21 tiden på söndagen i -31 grad och jag fick igen dom kl 9 dan efter:o :lol: 12 timmars tjuv motionering i trettiograders kyla...... Fy faan så de såg ut, stora hårlösa fläckar efter hela benen mm

Publicerat
Jaha.. hundjakten över för våran del...

Ledig förmiddag igen o har väl ett par till i veckan...

Hundarna uttråkade o jag oxå..

post-348-1265098762_thumb.jpg

post-348-1265098772_thumb.jpg

Suck...

Spänn hundarna för sparken och ut och åk. Bara att hoppas på att det inte är några färska slag som korsar din väg för då lär det gå undan :rolleyes::P-_-

Publicerat

Ni får gärna spåra in några gryträv !

jag ställer upp med sprängaren

:D

Publicerat

Bara vädret blir lite bättre så blir det Havsöringsfiske. Hundarna får tanten rasta.... :)

Publicerat
Bara vädret blir lite bättre så blir det Havsöringsfiske. Hundarna får tanten rasta.... ^_^

Bara gnugga i saltet du, det svider inte alls, silvertorpeder, nej det saknar jag inte alls,

" Jag funderar på att bjuda in de sämsta skyttarna jag känner för lite åteljakt. :) "

Ok, jag kan komma, jag lovar o svär på att jag är en ganska kass skytt och att jag kan åstadkomma sådant arbete som ni så gärna vill ha.. :P

/Christian

Publicerat
" Jag funderar på att bjuda in de sämsta skyttarna jag känner för lite åteljakt. :) "

Ok, jag kan komma, jag lovar o svär på att jag är en ganska kass skytt och att jag kan åstadkomma sådant arbete som ni så gärna vill ha.. :P

/Christian

Glömde tillägga att de ska vara lättryckta också. ;)

Skjuter som en kratta gör jag själv, men är så satans hårdtryckt så det blir ingen hundträning ändå. ^_^

Publicerat

Har ju haft stora problem med jakten hela Januari, så deffandet har gått stegvis vilket trots allt är bättre.

Igår plogade jag en slinga skogsvägar med 4 hjulingen, hundarna fick springa bredvid i det oplogade ca 25 cm nysnö. Tog inte så många km innan dom valde gräddfilen bakom i stället :)

Publicerat
Glömde tillägga att de ska vara lättryckta också. ^_^

Skjuter som en kratta gör jag själv, men är så satans hårdtryckt så det blir ingen hundträning ändå. :P

Som om jag skulle vara erkänd som en man med gott omdöme, nehe jag tror att det var senast i måndags som Hippen kallade mig för jaktpucko... :)

Fast jag förstår hur du tänker.

Magnus- ja snön tar snabbt musten ur hundarna oaktat hur starka och lättsprungna de än är.

/Christian