Publicerat Februari 2, 201016 yr Inom en snar framtid ska jag köpa en bössa.. Därför undrar jag, kan man bara skriva ut ansökan och sen lämna in till polisen eller lä man gå dit och hämta den?
Publicerat Februari 2, 201016 yr Du kan skicka in den, är det första licensen tarvas dock bevis på jägarexamen, kvitto på inköpt vapenskåp, dryga 600 kr tror jag att det är och en förmåga att fylla i blanketten rätt, mitt råd är att du tar dig tid att uppsöka tillståndsavdelningen, tala med dem och verifera att din ansökan är korrekt ifylld. Satans så spännande för dig, den första pangen, man gratulerar. /Christian
Publicerat Februari 2, 201016 yr Gå in och kolla om du kan fylla i nedan länk, skriva direkt i programmet, och skriv sen ut och skicka in. http://www.polisen.se/Global/www%20och%20I..._551_1_0507.pdf Mvh!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Du kan skicka in den,är det första licensen tarvas dock bevis på jägarexamen, kvitto på inköpt vapenskåp, dryga 600 kr tror jag att det är och en förmåga att fylla i blanketten rätt, mitt råd är att du tar dig tid att uppsöka tillståndsavdelningen, tala med dem och verifera att din ansökan är korrekt ifylld. Satans så spännande för dig, den första pangen, man gratulerar. /Christian Joru.. Tack. Kvittot jag fick för skåpet visar väl inte så mycket mer än att jag betalat men det kanske räcker. Annars äre alltså bara ta med blanketten när jag fyllt i den och se om den är korrekt ifylld.
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Gå in och kolla om du kan fylla i nedan länk, skriva direkt i programmet, och skriv sen ut och skicka in.http://www.polisen.se/Global/www%20och%20I..._551_1_0507.pdf Mvh! Jo jag var in där och tittade, jag funderade på om jag ska kanske borde ta med blanketten till han som jag ska köpa av och vi fyller i den tillsammans..
Publicerat Februari 3, 201016 yr Om du inte har vapnets ID Nr o dyl så är det bäst att göra det tillsammans med säljaren
Publicerat Februari 3, 201016 yr Det är inte säkert att det finns ett vapen-id på bössan utan bara tillverkningsnummer. Vapen-id är siffror som påförs vapen som skiftar ägare nu, vet inte när de började med detta. Men innan de började så fanns det alltså inte vilket innebär att vapen som varit i säljarens ägo länge saknar vapen-id. Varit med om att handläggarna inte fattat detta och ifrågasatt men de brukar backa hårt når de inser att de tänkt lite tokigt Mvh!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Det är inte säkert att det finns ett vapen-id på bössan utan bara tillverkningsnummer. Vapen-id är siffror som påförs vapen som skiftar ägare nu, vet inte när de började med detta. Men innan de började så fanns det alltså inte vilket innebär att vapen som varit i säljarens ägo länge saknar vapen-id. Varit med om att handläggarna inte fattat detta och ifrågasatt men de brukar backa hårt når de inser att de tänkt lite tokigt Mvh! Han som har bössan nu har haft i ca 10 år, ochhan har köpt ett antal bössor efter det så han borde nog vet. Har inte pratat med han så mycket än, men jag kan fråga honom.
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Om du inte har vapnets ID Nr o dyl så är det bäst att göra det tillsammans med säljaren Just.. Har tittat på ansökningsblanketten och det är mycket jag inte kan svara på själv.
Publicerat Februari 9, 201016 yr Det är inte säkert att det krävs något kvitto för vapenskåp. För mig och mina första licenser (i höstas) räckte det att jag skrev skåpmodell och att det uppfyllde rätt SS-standard =)
Publicerat Februari 9, 201016 yr Det är inte säkert att det krävs något kvitto för vapenskåp. För mig och mina första licenser (i höstas) räckte det att jag skrev skåpmodell och att det uppfyllde rätt SS-standard =) +1. Lycka till!
Publicerat April 6, 201016 yr Visst 17 är det ok att ta med sig en kopia på licenserna när man är ute i skogen? Mvh//Matte.
Publicerat April 6, 201016 yr Visst 17 är det ok att ta med sig en kopia på licenserna när man är ute i skogen?Mvh//Matte. Detta undrar även jag, men jag antar att det inte skulle vara några bekymmer... Har förövrigt också suttit i telefon med vapenhandläggaren som sköter om licenserna här uppe och licensen skulle eventuellt(?) bli klar den 19:e... Fått vänta 5 veckor nu...
Publicerat April 6, 201016 yr Visst 17 är det ok att ta med sig en kopia på licenserna när man är ute i skogen?Mvh//Matte. Eller så fyller du i uppgifterna på jaktkortet och får det bevittnat. Då kan licenserna ligga i tryggt förvar hemma.