Publicerat Februari 3, 201016 yr Det tog ett tag men nu kommer äntligen en bild på Uven. Är mottaglig på kritik....(så länge den är possitiv)
Publicerat Februari 3, 201016 yr Det där har du gjort bra! Om du öht ska göra ngt så skaffa orange/röda ögon och limma på utanpå de gula. Sen lite sprayfärg på klorna iofs döljs de av kråkan men de ser lite väl gula ut. Mvh!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Ja jag var lite fundersam över klorna. Vad gäller ögonen har jag letat igenom ungarnas gosedjur men inte hittat något läpligt, jag vill inte måla ögonen för jag vill ha kvar de glansiga "horn hinnan". Man kan iof måla och klarlacka!?
Publicerat Februari 3, 201016 yr Tycker faktiskt att den där uven är så pass fin att du kan kosta på den en hundring och köpa plast/glasögon.. Jag är lite sugen på att skifta ögon på någon av uvarna här hemma, inbillar mej att röda ögon är effektivare än orange/gula. Mvh!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Tycker faktiskt att den där uven är så pass fin att du kan kosta på den en hundring och köpa plast/glasögon.. Jag är lite sugen på att skifta ögon på någon av uvarna här hemma, inbillar mej att röda ögon är effektivare än orange/gula.Mvh! Var hittar man dessa, någon hobbyaffär eller skall man försöka hitta någon konservator i närheten. /Waxin
Publicerat Februari 3, 201016 yr Konservator.. Walle har en i sin närhet, han kanske kan fixa ngt.. Annars finns det ngn skum sida på nätet, någonsorts Clas Olsson för konservatorer.. har inte länken i huvudet men det borde väl gå att söka fram. Ska se om jag kan göra det på jobbet senare.. någon jag pratade med helt nyligen hade visst handlat där, gud vet vem det var dock. Mvh!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare MOHAHAHAHA Google är underskattat.. Eller nej Hittade en tjej som handmålade djurögon men hon var på semester så webb sidan var inte aktiv så jag får googla vidare. Tur att man har så mycket att göra på jobbet
Publicerat Februari 3, 201016 yr Nuuuuu känner man eller i varje fall ett enormt sug efter lite kråkjakt. Bra jobbar Waxin. /Christian
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Nuuuuu känner man eller i varje fall ett enormt sug efter lite kråkjakt.Bra jobbar Waxin. /Christian Tackar ödmjukast. Hoppas nu bara att stället är lika het som jag tror att det är
Publicerat Februari 3, 201016 yr Waxin- har ni plockat mer än fem fåglar på sträck under en dag som jag vill minnas att ni gjorde så kommer en UV på plats att utgöra en extrem lockelse, se till att ta med rejält med plugg bara. /Christian
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Japp det är tanken. hoppas hoppas att det funkar så bra som jag tror. Lovade Hippen att göra en uppdatering efter söndagen
Publicerat Februari 3, 201016 yr Ja den ble ju riktigt gullig. Kan nog komma in en o annan kärlekskrank kråka *ASG* När du börjar jaga över den kommer du kunna se vad som hjälper att åtgärda o ej. De nya ögonen tycker inte jag hjälpt till ett dugg på min. Däremot ska ja limma fast lite frigolit över ögonbrynen som sen ska kläs i fjäder. Tror de kan bli hett o sen ett snitt i nacken ev. De skulle tydligen göra den ännu mer atraktiv. Tövabo har testat!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Tack Jimbolo. Nacken är moddad dock tog jag i lite för lite. Funderar på ögonen med skall börja med orginal ögonen tills jag hittar några bättre. Ögonbrynen ville jag få lite argare men men det kommer vad tiden lider.
Publicerat Februari 3, 201016 yr Kan du inte bara pilla bort ögonen. Och skrapa rent dom där färgen sitter , för att sedan måla i ny färg? Fäste du fjädrarna med limpistol?
Publicerat Februari 3, 201016 yr Det tog ett tag men nu kommer äntligen en bild på Uven.Är mottaglig på kritik....(så länge den är possitiv) Fint arbete! Den uven kommer att göra ett bra jobb ska du se!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Det tog ett tag men nu kommer äntligen en bild på Uven.Är mottaglig på kritik....(så länge den är possitiv) ojdå inte illa, skulle nog inte våga lägga upp bild på vår uv=) (är nog bland dom fulaste) ser ut som en stoppad potatis säck med sprayade ögon, fast den funkar iaf=)
Publicerat Februari 3, 201016 yr Här finns allt du behöver! http://www.glasseyes.com/ Jag har dom här på min uv, http://www.glasseyes.com/cgi-bin/products....roductcode=185M produktkod 185-M11 18mm Det skall finnas större som ser ungefär lika ut någonstans också. Glasögonen liksom brinner i ljuset lite likt dom på en levande uv, jag tror stenhårt på att dom gör skilllnad. Det finns akrylögon också som inte ser lika bra ut och som man nog skabbar ner rätt lätt med repor och skit men dom kostar bara 1/3 av glasögonen.
Publicerat Februari 4, 201016 yr Författare Kan du inte bara pilla bort ögonen. Och skrapa rent dom där färgen sitter , för att sedan måla i ny färg?Fäste du fjädrarna med limpistol? Jo limpistol blev det, fjäder för fjäder. och en himla massa bränn blåsor. Men för att vara den första uven jag pimpar så blev jag nöjd
Publicerat Februari 4, 201016 yr Författare Här finns allt du behöver! http://www.glasseyes.com/ Jag har dom här på min uv, http://www.glasseyes.com/cgi-bin/products....roductcode=185M produktkod 185-M11 18mm Det skall finnas större som ser ungefär lika ut någonstans också. Glasögonen liksom brinner i ljuset lite likt dom på en levande uv, jag tror stenhårt på att dom gör skilllnad. Det finns akrylögon också som inte ser lika bra ut och som man nog skabbar ner rätt lätt med repor och skit men dom kostar bara 1/3 av glasögonen. Ja de gul/röda såg riktigt heta ut
Publicerat Februari 4, 201016 yr Jo ja har samma på min. Kanske om ja snittar nacken blir de mer funktionella? Fasiken va sugen ja ble på att modda om nu. Bra pyssel för barnen. Är pappaledig 2mån till =)
Publicerat Februari 4, 201016 yr Författare Jo ja har samma på min.Kanske om ja snittar nacken blir de mer funktionella? Fasiken va sugen ja ble på att modda om nu. Bra pyssel för barnen. Är pappaledig 2mån till =) Stackare....
Publicerat Februari 7, 201016 yr ojdå inte illa, skulle nog inte våga lägga upp bild på vår uv=) (är nog bland dom fulaste) ser ut som en stoppad potatis säck med sprayade ögon, fast den funkar iaf=) DEN är den fulaste! hehe
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Och hur gick det för uvjäveln? Skulle den inte luftas idag? Jo Uven blev luftad. I lördags var jag ut och fixade allt som skulle fixas, gömsle samt fixade till granen där uven skulle sitta. Kråkorna flög på ganska bra , hade ca 10 st som sträckte över mig. Vädret var skönt och allt verkade lovande. Så blev det Söndag morgon termometern visade -14 när jag var på platts vid 07,15 och det var strålande solsken. Under de fyra timmarna jag stod och frös så fick uven uppvaktning av en Sparvhök samt tre kråkor som fick bita i snön. Vet inte om det hade med vädret att göra men både kråkorna och kajorna flög så förbannat högt och ville inte gå ner på uven. Jag hörde dem , men de var som små prickar uppe i himlen. Så jag gav upp... Senare på eftermiddagen när jag skulle hämta ved och temperaturen var runt noll såg jag en del kråkor som flög över gärderna. surt. Men , men kul att bli av med oskulden och panga fick jag göra så nya tag om några helger igen
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Måste lära mig att corr-lära det jag skriver innan jag postar inläggen!!!! Tre skator var det som blev skjutna, och inte fan lös solen 07,15..... Hippen! gissar att du förr eller senare surfar in på tråden. Har du någon gissning på vad som gick fel? Vädret? Uv stången var lite kort så uven såg ut att sitta i grantoppen och inte en halvmeter ovanför som jag sett de flesta göra? Eller var det bara fel dag och lite tidigt på sässongen. /Waxin