Publicerat Februari 5, 201016 yr Hej Vi har bestämt oss för att skaffa en borderterrier. En sak som de verkar gilla är grytjakt. Jag har ingen erfarenhet av det. Tycker det låter intressant och som bra viltvård men jag fattar inte hur det går till. Jag har ingen hund, den kommer i sommar och kommer vara en valp då, och jag har ingen erfarenhet. Jag jagar och har gjort det ovan jord i 15 år. Kan hantera hagelbössa och har jobbat på div tomter med hacka, spade och skottkärra. Om någon grytjägare i Stockholmstrakten/Uppsalatrakten vill ha sällskap och lära ut lite hur det går till följer jag gärna med vid tillfälle. Hör gärna av er. MVH Henrik
Publicerat Februari 5, 201016 yr HejVi har bestämt oss för att skaffa en borderterrier. En sak som de verkar gilla är grytjakt. Jag har ingen erfarenhet av det. Tycker det låter intressant och som bra viltvård men jag fattar inte hur det går till. Jag har ingen hund, den kommer i sommar och kommer vara en valp då, och jag har ingen erfarenhet. Jag jagar och har gjort det ovan jord i 15 år. Kan hantera hagelbössa och har jobbat på div tomter med hacka, spade och skottkärra. Om någon grytjägare i Stockholmstrakten/Uppsalatrakten vill ha sällskap och lära ut lite hur det går till följer jag gärna med vid tillfälle. Hör gärna av er. MVH Henrik Spännande! Jag förslår att du poster tråden i 'rätt' underrubrik : ) http://www.jaktsnack.se/index.php?showforum=76 /Micke med grytjagande border