Publicerat Februari 6, 201016 yr Nu när säsongen i stort sett är slut så får man ju ta sig en funderare på hur man ska kunna genomlida tiden till den 1 oktober 2010 Tänkte kolla om det finns intresase här på forumet att starta en träningsgrupp för våra jakthundar, oavsett ras. Det blir liksom lättare att ta sig tiden om det blir mer planerat och att man puschar varandra. Själv har jag tänkt att främst fortsätta träna min Wachtelhund inom lydnad, apportering och viltspår och självklart en hel del fysträning. Bor i Kode ca 3 mil norr om Göteborg.
Publicerat Februari 9, 201016 yr Det var en bra ide tycker jag, nu går jag "hemmavid" på lite olika kurser till våren. Annars vore det trevligt att träffa likasinnade...Om ni får ihop något kanske man kan titta bort någon gång. Pebe
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare Det var en bra ide tycker jag, nu går jag "hemmavid" på lite olika kurser till våren. Annars vore det trevligt att träffa likasinnade...Om ni får ihop något kanske man kan titta bort någon gång.Pebe Trevligt! Hör av mig om det blir något.
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare I´m in! Bara att hojta! Gött!!! Dig kan man räkna med Om inte annat drar vi nog igång den vanliga träningen när snön börjar försvinna.
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare Förresten. Jag har träningsplan, skog för viss träning, apportkastare, apportvilt och en hel del fysträningsprylar......
Publicerat Februari 10, 201016 yr Fysträningsprylar?!?!? Har du satt upp en skivstång i ladan ?!?! Är alltid pigg på hundaktiviteter, kan ju lägga lite spår osv hemma vid så turas man om.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare Fysträningsprylar?!?!? Har du satt upp en skivstång i ladan ?!?! Är alltid pigg på hundaktiviteter, kan ju lägga lite spår osv hemma vid så turas man om. Självklart finns det skivstänger på loftet i ladan fast inte till dogsen Har dragselar olika dragmotstånd, 3hjulig spark att spänna för hunarna, klövjeväskor, löpband, benvikter o säkert en massa mer bra prylar.