Publicerat Februari 7, 201016 yr Turkey gilliotines, används endast på långhalsade fåglar, typ kalkon,svan eller liknande. Altså inget för jakt på te.x rådjur eller småvilt.
Publicerat Februari 9, 201016 yr Turkey gilliotines, används endast på långhalsade fåglar, typ kalkon,svan eller liknande.Altså inget för jakt på te.x rådjur eller småvilt. Det går utmärkt att använda vanliga jaktspetsar och skjuta genom lungorna istället, det är så jag har gjort på de kalkoner jag har skjutit, och detgick alldeles utmärkt varje gång.
Publicerat Februari 11, 201016 yr Klart det går bra att använda vanliga jaktspetsar på kalkoner och andra fåglar! Det Roger ville ha sagt är att just dessa långbladade spetsar är utvecklade för endast en sak; att göra precis som filmen visar! Det går utmärkt att använda vanliga jaktspetsar och skjuta genom lungorna istället, det är så jag har gjort på de kalkoner jag har skjutit, och detgick alldeles utmärkt varje gång.