Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inskjutning av Trijicon 5-20x50

Featured Replies

Publicerat

Aha,

då fick man till slut tid att skjuta in den beggade Trijicon som jag köpte på Blocket för en tid sedan. Det gick åt helvete precis, träffbilderna höll sig inte ens inom snusdosan. Nu var jag lite fundersam över om det var kolven eller kikarsiktet - båda hade precis bytts ut... Men en Remington XCR Compact Tactical skall ju åtminstone snudda klisterlappen med det mesta man skickar i den, om den inte pressas till för höga farter.

Men ack nej. Sunkiga träffbilder rakt igenom och rattarnas korrigeringar som var helskumma, de bet inte alls eller också bet de alldeles för mycket. Paranoian kom smygande, fanns det någon ANLEDNING till att säljare sålde kikarsiktet? Helvete också, men det var ju en tröst att den var svensksåld och att man kan klämma åt Venatio med fixandet av detta trasiga, genomsunkiga kikarsikte. Bössan är det inget fel på, ringarna var Nears alphamount och dem är det garanterat inget fel på. Suck...

Sedan såg jag det. Jag hade inte dragit åt snabbfästena och kikarsiktet låg löst i picatinnyskenan. Inte så jäkla illa pinkat att ligga rätt i en A4 i alla fall! -_- Tog fram skiftnyckeln och drog till muttrarna och träffbilderna med Sierra Match King 150gr, Berger 150gr och Hornady Interbond 165gr drog ihop sig till att snällt hålla sig inom 20mm (25 för Interbonden). Och nu fungerade targetrattarna också!

Det mest ironiska är att det står "erfaren jägare" under min avatar... Ibland undrar man... :wub:

Så ett hett tips, se till att kikarsiktet sitter fast i bössan. Men det kanske ni redan hade hört talas om?

Publicerat

:wub:

/C

Publicerat

hahaha mitt första söndags-skratt :wub:

Publicerat
Aha,

då fick man till slut tid att skjuta in den beggade Trijicon som jag köpte på Blocket för en tid sedan. Det gick åt helvete precis, träffbilderna höll sig inte ens inom snusdosan. Nu var jag lite fundersam över om det var kolven eller kikarsiktet - båda hade precis bytts ut... Men en Remington XCR Compact Tactical skall ju åtminstone snudda klisterlappen med det mesta man skickar i den, om den inte pressas till för höga farter.

Men ack nej. Sunkiga träffbilder rakt igenom och rattarnas korrigeringar som var helskumma, de bet inte alls eller också bet de alldeles för mycket. Paranoian kom smygande, fanns det någon ANLEDNING till att säljare sålde kikarsiktet? Helvete också, men det var ju en tröst att den var svensksåld och att man kan klämma åt Venatio med fixandet av detta trasiga, genomsunkiga kikarsikte. Bössan är det inget fel på, ringarna var Nears alphamount och dem är det garanterat inget fel på. Suck...

Sedan såg jag det. Jag hade inte dragit åt snabbfästena och kikarsiktet låg löst i picatinnyskenan. Inte så jäkla illa pinkat att ligga rätt i en A4 i alla fall! :P Tog fram skiftnyckeln och drog till muttrarna och träffbilderna med Sierra Match King 150gr, Berger 150gr och Hornady Interbond 165gr drog ihop sig till att snällt hålla sig inom 20mm (25 för Interbonden). Och nu fungerade targetrattarna också!

Det mest ironiska är att det står "erfaren jägare" under min avatar... Ibland undrar man... ;)

Så ett hett tips, se till att kikarsiktet sitter fast i bössan. Men det kanske ni redan hade hört talas om?

Haha :( Ja det var ju under inskjutningen så inget vilt kom till skada, då kan man ju skratta åt det :P

har en bekant som gjorde samma misstag fast med sin Heym SR30 och hade glömt vrida muttern på vridmontaget vilket resulterade i att han låg lite huller-om-buller i älgfiguren och sedan så skulle han provskjuta bössan i bänk och då såg han det :P

Sedan gick det som hejsan igen med flertalet guldserier efter varann.

MVH/Jocke

• 4 years later...
Publicerat

Hej ska skjuta in mitt sikte i eftermiddag, har du tips på hur man gör med rattarna//novis!

Publicerat

borzaa,

Hur gick det med inskjutningen ?

Raggarö

Publicerat

Jodå, mitt i med rävammon på 100m 8 klick upp på 200. Jaktammon som jag har till matvilt  går väl 4 klick under på 100 m så där får man korrigera mera, speciellt på 200.

Publicerat

Låter som om allt löst sig.

Raggarö

Publicerat

Haha smartass ;)