Publicerat Februari 7, 201016 yr Ska upp till dottern i Stockholm i helgen. Pratade med Fitzenstrahl nyss om att träffas på lördag kväll och ta någon bira och ät en bit mat och prata lite skit. Är det någon mer Stockholmare som är sugen att haka på gäller även folk utanför stockholm som råkar ha vägarna förbi. Har inte planerat något ställe ännu men är öppen för bra förslag. Lasse
Publicerat Februari 11, 201016 yr Bumpar denna lite eftersom det börjar dra ihop sig. Det blir som ni märker finfrämmande från mörkaste Småland till helgen. Vi har för avsikt att dra ett par hundra öl på ett hak på Sveavägen som heter Monks. De har bara en sisådär dryga tusentalet ölsorter att välja på (allt enligt den ölkunninge L-B (som vanligt har de som kommer utifrån bättre koll på stan än en annan) som så att säga är sammankallande). Det vore kul som tusan om några fler öldrickande jakttokar hade möjlighet att deltaga i denna festlighet. Mvh. Fitzotörstigsomfan
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Åker snart från Värnamo ringer Fitzo under kvällen Så lägger han in tid när det är lagom att prova ett par bira på Monks på lördag. Lasse
Publicerat Februari 11, 201016 yr Ska visserligen åt det hållet men har fullt upp hela helgen tyvärr. Namnet på haket på sveavägen skulle däremot vara kul att få veta för framtida 08 resor
Publicerat Februari 11, 201016 yr Ska visserligen åt det hållet men har fullt upp hela helgen tyvärr.Namnet på haket på sveavägen skulle däremot vara kul att få veta för framtida 08 resor Jag klipper in lite från ett par inlägg upp... "Vi har för avsikt att dra ett par hundra öl på ett hak på Sveavägen som heter Monks" Å hära är den däringa länken till deras cybersida: http://www.monkscafe.se/ Mvh. Fitzo
Publicerat Februari 11, 201016 yr Åker snart från Värnamo ringer Fitzo under kvällen Så lägger han in tid när det är lagom att prova ett par bira på Monks på lördag.Lasse Be din kära fru att köra försiktigt för du kommer väl att ligga i baksätet och lalla med ett par pilsner... Närå, ta det vackert och hör av er när ni är framme. //Fitzo
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Be din kära fru att köra försiktigt för du kommer väl att ligga i baksätet och lalla med ett par pilsner... Närå, ta det vackert och hör av er när ni är framme.//Fitzo Anlänt till Mariehäll dotter är omtänksam och tänker på sin far stod ett par kalla i kylskåpet en av dom var en ny för mig. Lasse
Publicerat Februari 11, 201016 yr Anlänt till Mariehäll dotter är omtänksam och tänker på sin far stod ett par kalla i kylskåpet en av dom var en ny för mig.Lasse Klockren uppfostran uppenbarligen! För egen del fortsätter självspäkningen. Ingen öl (förutom en paniköl som varit djupfryst) här inte utan jag vältrar mig i karaktär och håller mig till på lördag. Om det är nån som är intresserad av att panga lite lerduvor på lördag förmiddag (innan det skarpa drickandet sätts in) så är det trapskytte (tror jag, kan vara någon form av sporting oxå) på Huddinge. Annars som sagt är det Monks på Sveavägen som gäller framåt kvällningen. Exakt tid återkommer vi med. Mvh. Fitzo
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Dottern berättade att Monks på Walingatan är mysigare och trevligare än sveavägen så vi får bestämma var vi går imorgon. Kollar det i morgon för jag har ett annat ärende på Walingatan i morgon. Lasse
Publicerat Februari 11, 201016 yr Dottern berättade att Monks på Walingatan är mysigare och trevligare än sveavägen så vi får bestämma var vi går imorgon.Kollar det i morgon för jag har ett annat ärende på Walingatan i morgon. Lasse Å fan det finns flera? Håhåjaja, ytterligare ett bevis på att jag inte har nån koll överhuvudtaget Aja, nån form av Monk blir det i alla fall. Koordinater enligt L-B´s instruktioner. Suss gott! //Fitzo
Publicerat Februari 12, 201016 yr Okej kameraden. Det blir Monks på Sveavägen som blir det vattenhål vi börjar på imorgon. Jag och L-B är där vid 17.00 och om jag får gissa kommer den gode L-B ikläda sig någon form av plagg som gör oss skapligt lättidentifierade. Jag har kontinuerlig kontakt med mannen, myten, smålänningen L-B och han är inne på vattenhål nummer två för kvällen. Bra jobbat och välförtjänt för han har hunnit insupa lite finkultur under dagen också. Så ta nu och masa er dit vettja så käkar vi en bit och provar oss fram genom sortimentet av ädla drycker. Om och när vi eventuellt knallar vidare får visa sig. Ouver änd aut! //Tha Fitz
Publicerat Februari 12, 201016 yr Okej kameraden.Det blir Monks på Sveavägen som blir det vattenhål vi börjar på imorgon. Jag och L-B är där vid 17.00 och om jag får gissa kommer den gode L-B ikläda sig någon form av plagg som gör oss skapligt lättidentifierade. Jag har kontinuerlig kontakt med mannen, myten, smålänningen L-B och han är inne på vattenhål nummer två för kvällen. Bra jobbat och välförtjänt för han har hunnit insupa lite finkultur under dagen också. Så ta nu och masa er dit vettja så käkar vi en bit och provar oss fram genom sortimentet av ädla drycker. Om och när vi eventuellt knallar vidare får visa sig. Ouver änd aut! //Tha Fitz Det är så satans långt o frugan vill inte köra Ha en trevlig kväll. /Lasse
Publicerat Februari 12, 201016 yr Det är så satans långt o frugan vill inte köra Ha en trevlig kväll. /Lasse Det tar emot att säga detta men det kan vara att din fru kanske (men bara kanske) har en liten, liten poäng Du skulle ju kunna mörka lite och koka ihop att du blivit uppbjuden på en "Slottsjakt" med Knugen och mer eller mindre 100% på att få skjuta Storagalten de Luxe... Vi ska försöka hålla flaggan så högt det bara går! L-B har gjort en liten turné under fredagkvällen och hans sista rapport gav vid handen att han satt i hotellbaren och bälgade loss på en Landsorts Lager så det är inte direkt synd om karln. Vi lär avlägga fullständig redogörelse för morgodagens eskapader vad det lider. Vi får väl se om det dyker upp flera törstiga hobbymördare Hej för nu. //FitzenstrahlsomintekundehållasigändatillimorgonochdärförsitterochhardetbramedenH ell...
Publicerat Februari 13, 201016 yr Författare Uppslutningen verkar bli sisådär. Vi ämnar oss dock till Monks på Sveavägen för en liten utsvävning och duktig öldrickning. Än så länge är vi 3 varav 2 äkta forumiter. Vi är nog inte där precis klockan 5 utan snarare framåt sexrycket. Vi har dock fått i oss några öl av olika slag vilka kommer att avhandlas i för öl lämplig tråd och vi ett något senare tillfälle. L-B och Fitzo
Publicerat Februari 13, 201016 yr Vi får nog konstatera att sthlmsträffen börjar lida mot sitt slut. Vi har haft en mycket trefvlig afton och den har gått i ölens tecken minst sagt. Just nu ligger det en ryggsjuk smålänning och snarkar på soffan. Jag ska bädda ner honom ordentligt så kanske det blir en äggochbaconfrukost i morgon, den som lever får se. Det hade varit kul att träffa fler forumnördar men det får väl vänta tills bataljen i maj. Och då schkaa ni få den schtoora schmisken ja, på den shiessensimulatoren jaaaaa... (/Fitszensrtsysahaaallll