Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur få valpen att sluta bita ?

Featured Replies

Publicerat

vi ahr nu fått en liten valp börjar väl bli 10 gammal nu. men hon skall alltid bita fingrarna. hur få henne att sluta ? har provat allt jag kan komma på utom vatten tortyr sprayflaskan.

Publicerat
vi ahr nu fått en liten valp börjar väl bli 10 gammal nu. men hon skall alltid bita fingrarna. hur få henne att sluta ? har provat allt jag kan komma på utom vatten tortyr sprayflaskan.

chilla. det brukar ge sig med tiden.

Publicerat

finns en illasmakande spray du kan ha på fingrana fast det kräver en hund som har smaksinne plus att den inte är en teflonhjärna

annars är det som po183 säger det ger sej efter ett tag

Publicerat

Bitleksaker? 

Publicerat
  • Författare
r en teflonhjärna

om teflonhjärna är likamed hasmter hjärna så är det så. kissa och kakka gjorde man på egen plats varje gång och man sluta bita fingrarna efter ett ordentligt morr. men nu senaste dagar har hon varit totalt hopplös. fortsätter hon såhär kommer inte tomten iår...

Publicerat
  • Författare
Bitleksaker? 

har hon en milliontals av. våra fingrar är också tydligen inräknat i dom.

Publicerat

Åh, låt henne vara vara valp, det smäller bara till så är hon vuxen och fulltandad. <_<

Finns massor med knep som inte betyder obehaglig bestraffning - skrik i högan sky, byt ut mot tuggleksak, dra undan fingrarna och ignorera, sluta leka så fort hon biter osv.

Valpar är små och världen är stor, tänderna kliar mitt i allt som ska upptäckas och det är få korrigeringar som kan tajmas så rätt att de förstår. Jag tycker vi ska ställa rimliga krav på dem. Men så tillhör jag ju också sorten som tycker det är charmigt när vorstern biter tag i armen och "bär mig" när jag kommer hem eller som social lek. ;)

Däremot är skarpt "nej" hemskt användbart att lära dem tidigt...

Publicerat

Vik in överläppen mot en vass hörntand så valpen biter sig själv först i stället för att begrava tänderna i fingrarna så slutar den ganska snart, den upptäcker att det gör ont att bita i händer! Kanske inte snällt men väldigt effektivt.

Publicerat
Vik in överläppen mot en vass hörntand så valpen biter sig själv först i stället för att begrava tänderna i fingrarna så slutar den ganska snart, den upptäcker att det gör ont att bita i händer! Kanske inte snällt men väldigt effektivt.

Så gjorde jag när min wachtel var mindre, jag vek alltid in örat eller läppen i mellan fingret och tänderna. Han bet vidare men efter ett tag fattade han att det nog gjorde lite ont.

Idag smånaffsar han lite med då gör jag samma sak och då kommer han på att det gör ont :wub:

Publicerat

Hunden jag har nu lät jag helt enkelt inte bita, höll undan nosen eller fingrarna när han började tugga eftersom det visade sig vara det mest effektiva med den här hunden, han hade inga problem med att tugga på sig själv så det tricket fungerade inte. Du får väl prova dig fram.

Publicerat

När min lilla plott bet så ignorera jag henne bara, gick ifrån henne. Då var det plötsligt inte så roligt att bita, då slutade hon bita mig iaf. Den vuxna hunden får leka såna lekar med henne, tills han ruttnar och säger ifrån på bästa hund vis.

Publicerat

jag sitter här med en hudpinne i handen, det funkar bra.