Publicerat Februari 8, 201016 yr nåjo nu är det dags igen för en "ny" bysse... efter mycket velande mellan .22lr, 17hmr, 6,5, 222, 12/65, 9mm, och så vidare har jag nu bestämt mig för att nästa bössa ska vara en kombi! nu var ju dom flesta kombisarna rätt värdefulla men läste ett test av jj om baikals kombi och bestämde mig för att gå och klämma.. handlarn hade ingen inne men däremot en smutt liten francotte! ser ut såhär: http://widforss.chiaro.mrfriday.com/?p=vap...&visa=Kombi 3:e bössan uppifrån.. synpunkter på denna? 12/65*25-20
Publicerat Februari 8, 201016 yr Ingen aning om kvalite och dyligt, det är pmt:s avdelning det här. Men den ser onekligen väldigt intressant ut, och kalibervalet var lite spännande, även om jag hellre hade sett den med 16 eller 20 på hagelpipan.
Publicerat Februari 8, 201016 yr Francotte är ett av de klassiska märkena känd för vapen av hög kvallite . Hur det är just med detta vapen vet jag inte men det slår deffinitivt en Baikal. //Lasse D.
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare lite skavanker på stocken fanns det ju efter 80 år men mekanismen kändes klyschigt kassaskåpsaktig, tät å fin.. kanske pmt har erfarenheter av dessa? en negativ sak var ju att det inte fanns färdigt för kikarsikte och kostar ju en del att fixa hakmontage...men två siktesskåror 75m å 100m fanns det! lite roligt med levern på sidan tyckte jag huhu denna vapendjungeln..
Publicerat Februari 8, 201016 yr lite skavanker på stocken fanns det ju efter 80 år men mekanismen kändes klyschigt kassaskåpsaktig, tät å fin..kanske pmt har erfarenheter av dessa? en negativ sak var ju att det inte fanns färdigt för kikarsikte och kostar ju en del att fixa hakmontage...men två siktesskåror 75m å 100m fanns det! lite roligt med levern på sidan tyckte jag huhu denna vapendjungeln.. Nej nej, inget kluddande med optik på en sådan gammal klenod !!
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare nej du har nog rätt!skulle kännas lite fel med ett aimpoint på en gamling...
Publicerat Februari 8, 201016 yr Ingen aning om kvalite och dyligt, det är pmt:s avdelning det här.............. Det är en riktigt bra belgare, brukar vara hysteriskt prisvärda. Så frågan är väl inte om den är välgjord, frågan blir hur de senaste 80-90 åren farit fram med den. /T
Publicerat Februari 8, 201016 yr nej du har nog rätt!skulle kännas lite fel med ett aimpoint på en gamling... Njae, sätt den i ett traditionellt hak så är det väl inget att ifrågasätta. /T
Publicerat Februari 14, 201016 yr Författare Njae, sätt den i ett traditionellt hak så är det väl inget att ifrågasätta./T finns det nåt speciellt ja ska titta på angående slitage..? stocken va frifrån sprickor, kändes tung att stänga dock, hör det till eller nåt fel..? hur är kalibern? fanns tydligen bara halvmantel ammunition att tillgå, och för klen kulkaliber för rådjur..
Publicerat Februari 14, 201016 yr finns det nåt speciellt ja ska titta på angående slitage..?stocken va frifrån sprickor, kändes tung att stänga dock, hör det till eller nåt fel..? hur är kalibern? fanns tydligen bara halvmantel ammunition att tillgå, och för klen kulkaliber för rådjur.. Begagnatskolan /T