Publicerat Februari 8, 201016 yr Någon som vet ett lämpligt märke som har övnings ammo till en 243:a till vettiga priser förståss? // Wuffe
Publicerat Februari 8, 201016 yr Någon som vet ett lämpligt märke som har övnings ammo till en 243:a till vettiga priser förståss?// Wuffe Federal?
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Har inte fått upp nått på dem. Någon som vet en adress där man kan kolla?
Publicerat Februari 8, 201016 yr Har inte fått upp nått på dem. Någon som vet en adress där man kan kolla? http://www.jakt.se/ammunition/kula/#
Publicerat Februari 8, 201016 yr Var ju inte direkt övnings ammo.... jag har letat massor, och inte hitta nån som gör övningsammo till 243, så federal och s&b gör billigast jaktisar
Publicerat Februari 8, 201016 yr Var ju inte direkt övnings ammo.... Du kanske måste definiera övningsammunition...
Publicerat Februari 8, 201016 yr Söker helmantlat helst i 50 st/ask. Efter mina efterforskningar så har jag konstaterat att lösningen är handladdning..
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Lär nog bli det som gäller om ingen kommer upp med ett genialt förslag?!
Publicerat Februari 8, 201016 yr handladdning verkar gälla för det kollat igenom lite olika ammotillverkare och det fanns endast jaktskott i den kalibern tyvärr som är fabriksladdat kollade hornady remington s&b federal plus en del mindre tillverkare
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Hade för mig att det fansn firmor förr iaf som handladdade åt konsumenter men minns ej vad de hette. Inget man vill köpa en utrustning och börja fixa med själv...eller inte jag iaf.
Publicerat Februari 8, 201016 yr Hade för mig att det fansn firmor förr iaf som handladdade åt konsumenter men minns ej vad de hette. Inget man vill köpa en utrustning och börja fixa med själv...eller inte jag iaf. Kolla om den här killen fortfarande är aktiv? http://www.angelfire.com/id/produktutveckling/
Publicerat Februari 8, 201016 yr Författare Har lagt ett mail till den mannen precis och får se vart det leder. Men vill minnas det fanns nått som hette "verkstaden" eller liknande?
Publicerat Februari 9, 201016 yr Enligt uppgift ska norma komma med jaktmatch under detta år, ring och jaga på dom så kanske det går fortare
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare Låter ju bra Skall slå dem en signal. Har fått tag i annon ammo av min vanliga vapenaffär som håller hyffsat pris så det blir inskjtning med jaktammo helt och hållet, får hoppas jag håller mig inom tavlan direkt så det inte blir tomt i både plånbok och askarna hehe! Men en jaktmatch vore ju ytterst tacksamt inför kommande skytte.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Kalibern är lite halvudda, lyckats hitta restpartier tokbilligt några gånger. Roligast och bäst var Winchester blypetsar för en hundring per ask, köpte tre tror jag. Visade sig att de sköt tätare än något annat skjutit tidigare i min dåvarande bössa! Mvh!