Publicerat Februari 9, 201016 yr En bild på mina två knivar som nu är färdiga, tycker dom kompletterar varandra bra. Frågor om vilket stål osv. det är hänvisar jag till knivmakaren Kimmo Lilja som gjort dom åt mig.
Publicerat November 30, 201015 yr Författare Hej Har nu använt mina knivar ett tag och är väldigt nöjd, särskilt den lilla kniven är riktigt bra. Har passat och flått en älg och tre grisar och kniven är fotfarande lika vass plus att balansen och formen passar mig perfekt. Absolut bästa kniven jag har och då ligger det ändå någon kniv från Fällkniven och Eka i lådan hemma. \Mats
Publicerat November 30, 201015 yr Små knivar är underskattade och klart bäst för jakten. I området små knivar vill jag ännu en gång höja Gerbers LST. Inte LST Jr., den är för stor och ful.. Denna lilla fällkniv är smått fantastisk.
Publicerat November 30, 201015 yr Små knivar är underskattade och klart bäst för jakten. Allt som man kan göra med en liten kniv, kan man också gör med en stor kniv. Men inte tvärt om =) Men det var väldigt fina knivar du har snidat! Kul!
Publicerat November 30, 201015 yr I området små knivar vill jag ännu en gång höja Gerbers LST. Inte LST Jr., den är för stor och ful.. Denna lilla fällkniv är smått fantastisk. Själv använder jag en Gerber Powerframe till allt i vardagen... enkel som tusan att tvätta ur om det behövs. Den körs i diskmaskin vid behov
Publicerat November 30, 201015 yr Själv använder jag en Gerber Powerframe till allt i vardagen... enkel som tusan att tvätta ur om det behövs. Den körs i diskmaskin vid behov Japp, har en sådan också.
Publicerat November 30, 201015 yr Författare Allt som man kan göra med en liten kniv, kan man också gör med en stor kniv. Men inte tvärt om =)Men det var väldigt fina knivar du har snidat! Kul! Hoppsan blev kanske en liten missuppfattning! Jag har inte gjort knivarna utan det har kimmolilja gjort:
Publicerat November 30, 201015 yr Hoppsan blev kanske en liten missuppfattning! Jag har inte gjort knivarna utan det har kimmolilja gjort: Oj då, kanske jag som läst snett Trodde han bara gjort bladen
Publicerat November 30, 201015 yr hej. Tackar för responsen Mats Bengt. Aeb-l stål är bra och håller skärpan bra. Kul att höra du använder dem Om jag inte minns fel så är det box elder burl i skaftet på den lilla. Jääkligt snyggt material om du frågar mig. :-)