Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

trijicon 2.5-10x56

Featured Replies

Publicerat

verkar det vara ett vettigt val som sikte?

Publicerat

Jag har ett sådant sikte och är mycket nöjd. Jag jagar en hel del på nätterna och bättre belysning får man leta efter.

Jag har även testat en del svingskytte på dov och det funkar även det tack vare den hyfsat låga förstoring som siktet erbjuder. Sedan är skillnaden inte så stor med triangeln och och punkten i aimpointen som jag kör med när jag för hundar och behöver kunna skjuta lite snabbare.

Trijiconen konkurerar med kikare som kostar lika mycket utan belysning anser jag.

Publicerat
  • Författare
Jag har ett sådant sikte och är mycket nöjd. Jag jagar en hel del på nätterna och bättre belysning får man leta efter.

Jag har även testat en del svingskytte på dov och det funkar även det tack vare den hyfsat låga förstoring som siktet erbjuder. Sedan är skillnaden inte så stor med triangeln och och punkten i aimpointen som jag kör med när jag för hundar och behöver kunna skjuta lite snabbare.

Trijiconen konkurerar med kikare som kostar lika mycket utan belysning anser jag.

så det är helt klart ett sikte jag ska satsa på? kommer nog köra på mil-dot, då jag vill ha korset

Publicerat
så det är helt klart ett sikte jag ska satsa på? kommer nog köra på mil-dot, då jag vill ha korset

Mildoten finns väl inte för 56-gluggarna?

Publicerat
  • Författare
Mildoten finns väl inte för 56-gluggarna?

jo på den hemsidan jag tittat så stog det dom måtten och kan kunde välja 3 olika

Publicerat

Jag har inte sett mildot i 2,5-10x56 däremot finns duplexen och den har jag ;)

Belysningen är perfekt för vak o liknande fast den lilla punkten är inte till någon direkt nytta dagtid.

Triangeln passar bättre om man vill ha ett kombinerat drevsikte.

/Lasse

Publicerat

Jag har kollat i en 2,5-10x56 med mil-dot så nog borde den finnas alltid :P

MVH/Jocke

Publicerat

Här någonstans känner jag att det börjar bli dags att ge upp min tes om att de inte finns med mildot. Fast jag håller ut ett tag till. :rolleyes:

Publicerat
Här någonstans känner jag att det börjar bli dags att ge upp min tes om att de inte finns med mildot. Fast jag håller ut ett tag till. :lol:

B)

"Mor lärde mig att aldrig ge upp" :rolleyes:

MVH/Jocke

Publicerat

Jag har ett sådant med triangeln och älskar siktet. Jag har skjutit 3 st älgar med den kikaren och det var bara att lägga in triangeln i djuret och trycka av. Grymt bra. :rolleyes::lol:

Jag har nu satt det på min 9,3x57 som vakkikare samt bra att ha bössa i spannmålen med lampa. Det kommer att bli grymt. B)B)

Publicerat
Jag har ett sådant med triangeln och älskar siktet. Jag har skjutit 3 st älgar med den kikaren och det var bara att lägga in triangeln i djuret och trycka av. Grymt bra. :rolleyes::lol:

Jag har nu satt det på min 9,3x57 som vakkikare samt bra att ha bössa i spannmålen med lampa. Det kommer att bli grymt. B)B)

Haha, tack för inlägget. Nu har även jag bestämt mig. det KOMMER bli ett trijicon :D :D

Publicerat

Köp ett, du kommer inte ångra dig. Riktigt bra sikte för inte allt för stor summa pengar.

Köp!

Publicerat
  • Författare
Här någonstans känner jag att det börjar bli dags att ge upp min tes om att de inte finns med mildot. Fast jag håller ut ett tag till. ;)

http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken.php?accupointTR22=

vet inte riktigt om du vill ha mer bevis, men där har du, hehe, :huh: