Publicerat Februari 10, 201016 yr Hej och hå, Jag har två st. Berettor (kan man säga så?), en 682 sport i kaliber 12 och en 687 i kaliber 20 med Engelsk stock. Nu är det så att jag fått ett erbjudande om en 687 EELL i kaliber 12. Denna bössa, förutom att den är såååå vacker, sitter som en smäck och habegäret är låååångt större än behovet. Visserligen är den inte lika stadigt byggd som 682:an, men jag tror nog att den klarar det jag står på trap-banan varje år. 682:an är dessutom tyngre, något som upplevs positivt på bana, men mindre positivt på fjället eller i skogen. Så, i valet och kvalet. Vad göra? I princip skulle jag kunna köpa ett hagelgevär till, har 4 licenser nu och en som väntar hos polisen (ny 17 HMR, den gamla är såld). Vad säger polisen om att man önskar äga tre hagelbockar? Alternativt sälja 682:an och köpa 687 EELL istället. Tanken har alltid funnits vad gäller en dubbelstudsare, men om jag äger tre hagelgevär så kommer det inte finnas utrymme för en dubbelstudsare. Jag vet att detta faller inom kategorin dagens I-landsproblem, men då förvirringen just nu är stor så får jag väl lov att fråga ändå. Vad skulle ni göra? Motivering?
Publicerat Februari 10, 201016 yr Jag hade satt 682:an på målskyttelicens, köpt den nya 686:an samt haft plats åt en dubbelstudsare (förutsatt att detta går ihop ekonomiskt vill säga).