Publicerat Februari 10, 201016 yr Jag hittade detta rådjur i skogen och undrade vad som kan ha tagit det? Jag vet att en hund blev tagen av varg i området för inte så längesen.Vi har också spårat lo några mil därifrån. Jag bifogar bilden så kan ni säga va ni tror
Publicerat Februari 10, 201016 yr Jag hittade detta rådjur i skogen och undrade vad som kan ha tagit det? Jag vet att en hund blev tagen av varg i området för inte så längesen.Vi har också spårat lo några mil därifrån. Jag bifogar bilden så kan ni säga va ni tror Har för mig att om huvudet är borta är det oftast räv, men jag kanske kommer ihåg fel
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare Har för mig att om huvudet är borta är det oftast räv, men jag kanske kommer ihåg fel Jag har hört samma saken men helller inte säker.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Räv. Som övriga är inne på så gnager de oftast bort huvudet och tar det med sig när de ätit sig mätta i samband med attacken.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Kan det inte vara dessa blodtörstiga jägarna som kvällspressen skriver om, som är skyldiga? Annars skulle jag också gissa på räv.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare Räv.Som övriga är inne på så gnager de oftast bort huvudet och tar det med sig när de ätit sig mätta i samband med attacken. tyckte att detta djuret va lite för stort för att bli taget av en räv men jag kan ju ha väldigt fel
Publicerat Februari 10, 201016 yr ser ut som en klump har varit i farten. för att vara mera specific, skulle jag våga påstå att det är en dunderklump i fråga
Publicerat Februari 10, 201016 yr tyckte att detta djuret va lite för stort för att bli taget av en räv men jag kan ju ha väldigt fel En fisk räv i god kondition har inga större problem med att ta ett rådjur vintertid, så ja, du kan ju som du skriver ha väldigt fel
Publicerat Februari 10, 201016 yr ser ut som en klump har varit i farten. för att vara mera specific, skulle jag våga påstå att det är en dunderklump i fråga Dunderklumpar är jordens mest utrotningshotade och farligaste djur. De är t.om. farligare än en bearsharktopus.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Jag hittade detta rådjur i skogen och undrade vad som kan ha tagit det? Jag vet att en hund blev tagen av varg i området för inte så längesen.Vi har också spårat lo några mil därifrån. Jag bifogar bilden så kan ni säga va ni tror De rådjur jag sett som har varit lo tagna var hövva bort på (ofta men inte alltid) fast då kan ju räven varit framme oxå för de har ofta varit rävspår där oxå så de är svårt att säga.. Du har inga spår runt ikring som kan ge någon ledtråd??
Publicerat Februari 10, 201016 yr Författare De rådjur jag sett som har varit lo tagna var hövva bort på (ofta men inte alltid) fast då kan ju räven varit framme oxå för de har ofta varit rävspår där oxå så de är svårt att säga.. Du har inga spår runt ikring som kan ge någon ledtråd?? de va ju inte färskt när jag hittade de väldigt mycket rävspår såklart när de legat lite men de kan ha varit varg spår också dock kan de varit hund också svårt och veta när allt är nertrampat och nära samhället
Publicerat Februari 10, 201016 yr de va ju inte färskt när jag hittade de väldigt mycket rävspår såklart när de legat lite men de kan ha varit varg spår också dock kan de varit hund också svårt och veta när allt är nertrampat och nära samhället Okey ja de är dött iaf och de är ju synd men då har ju någon rävkrake fått mat iaf så då är de bara ut och panga någon räv som ser mätt å fet ut
Publicerat Februari 10, 201016 yr Ett klassiskt tecken på lodjur är ju att de äter stekarna först. Sen kan ju räven ha stulit skallen efteråt. Jag famlar blint och säger lo.
Publicerat Februari 11, 201016 yr Jag vill nog hålla med dom andra och säga räv. Fanns det några skador som inte syns på bilden?
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Jag vill nog hålla med dom andra och säga räv. Fanns det några skador som inte syns på bilden? Okej nja tror nog inte de fick nog med allt på bilden tror ja
Publicerat Februari 11, 201016 yr Järv om det varit en ren Äter bara järv renar? Annars föreställer väl bilden ett rådjur?
Publicerat Februari 11, 201016 yr Järv om det varit en ren Hahaha, vad hände?! Hade du lite otur när du tänkte?
Publicerat Februari 20, 201016 yr Hahaha, vad hände?! Hade du lite otur när du tänkte? Dette er nok gaupe. (Lo)
Publicerat Februari 21, 201016 yr Ett klassiskt tecken på lodjur är ju att de äter stekarna först. Sen kan ju räven ha stulit skallen efteråt. Jag famlar blint och säger lo. Kattdjur i allmänhet äter väl upp romppabitarna först... Alla lejon o tigrar och saker... efterssom dom måste få i sig så mycket som möjligt innan det kommer hyenor och andra djur som vill smaka och stjäla.. då är det lika bra att tugga i sig dom köttigaste bitarna så fort som möjligt... Så jag röstar också på Lokisse...
Publicerat Februari 21, 201016 yr kan ju vara det att räven varit dit och bitit av huvudet efter att lodjuret avlägsnat sig...om det är lo då förstås..???