Publicerat Februari 10, 201016 yr Har vart och kika på en remington youth hette den, den va helt perfekt till mig men säkringen käntes lite osäker i och med att den int låser slutstycke men då har jag en fråga om den e säker ändå eller? man ska ju aldrig lita fullt ut på säkringen men det finns ju dom e bättre än andra så ni som vet e det en bra säkring?
Publicerat Februari 10, 201016 yr De e nog bar å åk Om den inte låser slutstycket i säkrat läge så innebär det att du kan plundra vapnet säkrat.
Publicerat Februari 10, 201016 yr Köpte dylik helt nyligen och har ännu inte råkat träffa något Liite skeptisk till bössan, kolla in bakre skruen till varbygeln tex.. den går rätt igenom bössfan och varbygeln är av plast. När jag lyfte bössan ur kolven för att kolla läget så sprack givetvis plasten i varbygeln när jag skruvade tillbaka grejerna. Tänkte att det tar väl stopp snart så jag drog åt lite till och vad händer? Skruven tittar upp strax bakom slutstycket på ovansidan. Hade jag skruvat lite längre så hade det inte gått att dra slutstycket bakåt. Liite budget är det över denna tingest men ack så liten och tjänlig! En annan bökig grej är att magasinet inte går att plundra underifrån och magasinsbrunnen är trång så det är lite pilligt att ladda bössan. Men samtidigt, bössan kostade 4900 så för dessa pengar tycker jag det är en helt ok bössa. Mvh!
Publicerat Februari 11, 201016 yr jag tycker man ser detta i var och varannan tråd som handlar om åsikter om en särskild bössmodell, att hipshot dyker upp och förkunnar att "en sån köpte jag nyss/förra året/för en månad sen". en dylik arsenal skulle man haft
Publicerat Februari 11, 201016 yr Jag eller rättare sagt gumman har en sån bössa och jag känner inte igen riktigt Hippens åsikter. Nu är gummans bössa några år gammal men den har underbeslag i aluminium och går att plundra underifrån. Kanske har det bytts ut detaljer under åren. Bössan är som sagt billig, en billig plastkolv och vanlig remington finish. Bössan fungerar dock, skjuter inte tok tätt men full tillräckligt till älgjakten som den används till. Just youth modellen har ju kortare kolv för att passa kinnor och ungdomar. Mvh Rikard
Publicerat Februari 11, 201016 yr Jag eller rättare sagt gumman har en sån bössa och jag känner inte igen riktigt Hippens åsikter. Nu är gummans bössa några år gammal men den har underbeslag i aluminium och går att plundra underifrån. Kanske har det bytts ut detaljer under åren.Bössan är som sagt billig, en billig plastkolv och vanlig remington finish. Bössan fungerar dock, skjuter inte tok tätt men full tillräckligt till älgjakten som den används till. Just youth modellen har ju kortare kolv för att passa kinnor och ungdomar. Mvh Rikard Sps youthen har ju underbeslag Skulle tro att hippen har någon annan modell Är själv lite sugen på den lilla sps:en. Med en micro på främre klacken borde den bli en ypperlig bössa för mina bravader i höst
Publicerat Februari 11, 201016 yr jag tycker man ser detta i var och varannan tråd som handlar om åsikter om en särskild bössmodell, att hipshot dyker upp och förkunnar att "en sån köpte jag nyss/förra året/för en månad sen". en dylik arsenal skulle man haft Begriper inte riktigt vad du menar? Hur som, min är som sagt inte plundringsbar underifrån men jag undrar om min inte heter Seven youth.. SPS youth är nog en bättre modell. Hur som, provsköt min idag iaf..igen.. för att utesluta något knas med träffläget som förklaring till bomskottet i förrgår. Den sköt riktigt bra och träffläget hade inte flyttat sig ett skit Mvh!
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare Sps youthen har ju underbeslagSkulle tro att hippen har någon annan modell Är själv lite sugen på den lilla sps:en. Med en micro på främre klacken borde den bli en ypperlig bössa för mina bravader i höst precis vad jag hade tänkt göra med den eller oxå sätta dit öppna riktmedel en kanon hundförarbössa kommer det bli i alla fall och så om man lessnar på kolven kan man ju alltid måla om den typ till chockrosa
Publicerat Februari 11, 201016 yr Tjenare. har själv inga problem längre med att säkringen inte låser slutstycket. Kändes dock ovant som bara den tidigare då jag har för (o)vana att rycka i slutstycksknoppen för att känna att bössan är säkrad. Skulle tro att "din" youth är en remington 700, den hipshot pratar om är modell seven, lite annorlunda modell. 700 är också en av de vapen som det finns i särklass flest moddningsdetaljer till. Leta hos vilken tillverkare av kolvar/tändstift/trycken/mijjemojjnlingbling-prylar som helst. Alla gör något till 700. Pass för fasen upp när du monterar kikarsiktet bara. hehe. /tapio
Publicerat Februari 11, 201016 yr Begriper inte riktigt vad du menar?Hur som, min är som sagt inte plundringsbar underifrån men jag undrar om min inte heter Seven youth.. SPS youth är nog en bättre modell. Hur som, provsköt min idag iaf..igen.. för att utesluta något knas med träffläget som förklaring till bomskottet i förrgår. Den sköt riktigt bra och träffläget hade inte flyttat sig ett skit Mvh! jag gav luft åt civiljägarens avundsjuka på kommunjägarens XL garderob
Publicerat Februari 11, 201016 yr Aha! Lovar, inget att vara avundsjuk på. Har inte fler licenser än någon annan tror jag.. osäker på hur många bössor jag har ärligt talat. Det enda som kan generera lite avundsjuka är 22lr dämpare kanske Mvh!
Publicerat Februari 12, 201016 yr Jag har haft en remington 700 i 19 år nu och aldrig upplevt säkringen som något problem så det är säkert en vanesak. Man hanterar ju ändå bössan som om den vore osäkrad i alla lägen. Dvs på ett säkert sätt.