Publicerat Februari 13, 201016 yr Inte mycket o orda om men i brist på annat.. Hade tagit en fredags virre eller två när det ringde vid 23.00. En gris av 6 påskjuten, tyckte inte jag kunde ta mig ut, men vi kom överens om att träffas vid 8.00 nu på morgonen. Kom dit i tid o Jacob hängde på också. Visade sig att killen skjutit en gris till som blev på plats en halvtimme innan han sköt på den som vi skulle leta efter. Varit 12 grisar framme i 2 olika grupper. Killarna hade gått 35 m efter den påskjutna men inte hittat något varken i spåret eller på skottplats. Skytten trodde på bom. Det hade fortsatt snöa under natten så de va några cm nysnö, rätt svårt o veta om vi gick på rätt löpa och blod syns ju inte så lätt under snön. Blackie valde och tog en löpa o en bit bort i den så såg jag blod där jycken trampat genom nysnön, o så låg där en liten gylta död efter kanske 60-70m. Kulan hade som killen sagt gått på skrå lite bakom mellangärdet och framåt. Nu kröp det fram att han dragit på 2 smällar till efter grisen… Men han trodde att det va på samma gris hela tiden. Hmm.. Vi gjorde en lov och lät jycken leta lite sen kopplade jag loss o lät henne sufsa runt o leta lite själv men det verkade inte som ”tåget” skulle lämna perrongen idag. Så vi avbröt o åkte hem, fick ett flak öl o en slant för besväret. Fast de hade ju varit lite roligare o fått tillbringa dagen i skogen än som nu… städdag med familjen… Suck.. Lite som det brukar så låg grisen på magen med trynet mot sitt inspår, ett litet försök till metkrok oxå. Antar att hon inte dog knall o fall efter hon lagt sig.
Publicerat Februari 13, 201016 yr Det händer saker hela tiden runt dig? man blir nästan lite avis ibland!
Publicerat Februari 13, 201016 yr Kul! Skönt med lite jobb för fröken så hon inte blir fet och loj Mvh!
Publicerat Februari 13, 201016 yr Erkänn att det kändes lite jobbigt med ett dödsök? Blir lite antiklimax. Men bra jobbat som alltid.