Publicerat Februari 13, 201016 yr Funkar det bra att skvätta lite melass på mårdfällan i syfte att göra fällan lite mer intressant? Har förstått att mårdar gillar saker som luktar illa och melass är ju något som passar in alldeles utmärkt i den kategorin... Hiss eller diss? // Gabbe
Publicerat Februari 13, 201016 yr Har du ingen mård , mink eller iller att lägga i fällan innan du placerar ut den ? För deras lukter väcker intresset lite extra Fiskspa "dödar" nog annars det mesta i luktväg annars. Din tanke kanske annars blir en slickepinne för älgen . Men om den funkar på mård låter jag va osagt! Prova ! och låt oss andra veta .
Publicerat Februari 14, 201016 yr Författare Jag tog två orrar och en burk surströmming istället // Gabbe
Publicerat Februari 14, 201016 yr Din tanke kanske annars blir en slickepinne för älgen . Men om den funkar på mård låter jag va osagt!Prova ! och låt oss andra veta . Ja se bara till att fällan inte sitter så ett klövvilt kommer åt den. En älg med en mårdfälla i tungan är ju inte så lyckat Melass är nog mer för klövviltet än rovdjur Men försöka duger!