Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 cdl anpassad eller orginal blaser R93

Featured Replies

Publicerat

Jag har haft en Remington 700 cdl som är i mycket gott skick.Skjutit några vildsvin med den och skjuter helt ok.Bytte kikarsiktet till ett zeiss varipoint 3-12x56 och ett aimpoint 9000 med vridmontage från apel.Funderar nu om jag skall byta bössa eller om jag ska anpassa den jag har med kolvkamshöjning.Var nere hos Jocke Smålänning´s vapensmed och han gör väldigt finna kolvjobb och den med knapp som han gör kostar 3900kr.

Om jag skulle köpa en blaser med motsvarande utrustning kostar det ca 30000kr är det värt det?

( ^_^ hur motiverar man det till regeringen dvs hustrun?

Publicerat

jag jagar mycket kan jag säga,, och skulle aldrig ramla runt i skogen med ca 30000kr

remington bössorna är ju pålitliga så anpassa du..

Fast iof hade jag ca 30000kr liggandes och slänga hemma i madrassen så kanske :lol:

Publicerat

Blaser! all day every day... ^_^

och din zeiss tub sitter ju perfekt på en sån!

ca:20k +kostnad för fäste/fästen

Publicerat

Om jag hade 30000 över så vore en Blaser det sista jag skulle lägga pengarna på! du får inte mer kött i frysen eller fler trofeer för det ^_^

Behövde bössan moddas så skulle jag göra det och sedan i mitt fall lägga resten på en jaktresa :P

/Micke

Publicerat

..och/eller en bra handkikare samt laserpingare.

Mvh!

Publicerat

enkelt, anpassa bössan du har.

Publicerat

Det hade ärligt talat inte suttit helt fel med en Blaser och ett Zeiss i skåpet, men frågan är ju om du törs använda bössan..

Jag hade anpassat Remingtonen, men om du nu är sugen på en pipbytesbössa med straitpull så hade jag inte tvekat en sekund. Mvh  B)

Publicerat
  • Författare

Kunde inte hålla mig..... Remington 700 inlämnad hos Jocke Smålänning för kolvkamshöjning.Ska vara klart i slutet på veckan :D

Publicerat
Kunde inte hålla mig..... Remington 700 inlämnad hos Jocke Smålänning för kolvkamshöjning.Ska vara klart i slutet på veckan :D

Övertygad om att du kommer bli nöjd ;D

Publicerat
  • Författare
:lol: Har hämtat bössan hos Jocke Smålänning och jag kan bara säga att jag blev jättenöjd!!!!!!!!!!!!!!!Fixar bilder som kommer på denna tråd snart......
Publicerat
:D Har hämtat bössan hos Jocke Smålänning och jag kan bara säga att jag blev jättenöjd!!!!!!!!!!!!!!!Fixar bilder som kommer på denna tråd snart......

Det är ett måste :lol:

Publicerat
  • Författare

post-4723-1266519383_thumb.jpg

Fredrik som jobbar hos Jocke Smålänning gör snygga jobba och är mycket snabb ! Detta tog en vecka....

Men visst blev det bra?

Publicerat

Ser lite inoljad ut, ev rent av hal,

utseendemässigt är den mycket fin.

/Christian

Publicerat

Fredrik (Jocke Smålännings vapensmed) är rent perverst duktig på att polera upp kolvar! Han är duktig på andra jobb också, kanske man ska tillägga.

Min Winchester var lika väloljad och polerad när jag hämtade den där. :rolleyes:

Ja du Daviken1 det där såg riktigt prydligt och funktionellt ut, ser fram mot att få prova den! ;)

Publicerat
post-4723-1266519383_thumb.jpg

Fredrik som jobbar hos Jocke Smålänning gör snygga jobba och är mycket snabb ! Detta tog en vecka....

Men visst blev det bra?

Oj det där blev riktigt tjusigt!

Publicerat
Ser lite inoljad ut, ev rent av hal,

Ser ut som man "duttat" på Aloe Vera över hela stocken :rolleyes: Riktigt kass finish faktiskt. I det skickat plåtar man inte en bössa...

Publicerat
Ser ut som man "duttat" på Aloe Vera över hela stocken :rolleyes: Riktigt kass finish faktiskt. I det skickat plåtar man inte en bössa...

Håller med. dock tycker jag att anpassningen blev riktigt fin, trots allt de vi skulle bedöma ;)