Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

spricka i kolven

Featured Replies

Publicerat

jag undrar om det är lönt att ställa sej å fixa till en spricka i kolven på en .22RL om det ens går :lol: då sprickan utgår från en kvist men om det nu går funkar det med vanligt trälim??

Publicerat

Var är den belägen?

Har den pratiskt betydelse?

Nej trälim fungerar inte, det blir bara skit.

För att göra det snyggt runt en kvist brukar duktiga träsnidare borra ur en plugg och ersätta den skadade delen i kolven med en matchad träbit som limmas in lite stolt och sedan slipas jämn och färgas in.

/Christian

Publicerat
  • Författare

hittade kameransladden :lol: en bild säger mer än 1000 ord så

post-4314-1266227157_thumb.jpg

post-4314-1266227232_thumb.jpg

vet inte om det har nån praktisk betydelse mer än att det ser fult ut då det är ju liten "klen" kaliber

Publicerat

Du musen! Detta gör ju att du får behov av en ny bössa... Löp och köp! :blush::angry::lol:

Publicerat
  • Författare
Du musen! Detta gör ju att du får behov av en ny bössa... Löp och köp! :blush::angry::lol:

oja fast det får nog vänta ett tag till iaf tills jag kan köpa en sako quad varmint

Publicerat

f-n vad elakt av bössmakaren att tillåta en kvist i kolvämnet på det sättet.

Jag är på intet sätt expert på detta men skulle iditt läge plocka loss lådan och undersöka stocken lite närmare.

För mig ser det ut som om sprickan skulle kunna ge lite extra spänningar i lådan. OK klen kaliber men ändå...

Om sprickan ligger så till att det blir lådan som håller ihop stocken. (Vilket jag tycker det ser ut som) så skulle jag definitivt göra något åt saken. Om det skulle innebära att fälla i en bit på insidan och sedan plastbädda eller följa dunders förslag beror nog på hur mycket jag tycker om bössan i övrigt. Men Dunders förslag är nog väldigt klokt. (För att vara från en Modoit...)

MVH // Henrik

Publicerat
  • Författare

det är en brno så jag har inte högre krav mer än att det smäller när jag trycker på avtryckaren :blush:

får se om jag får nåt annat förslag som jag kan göra innan jag gör det förslaget fast får nog bädda in en stålbit som ger bra stadga då kolvträt är rätt tunt i det området