Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelvapen för nordisk trap, mm

Featured Replies

Publicerat

Har börjat få tråkigt i livet och funderar starkt på att börja med detta igen. Har inte stått på en ordentlig skjutbana för NT på år och dar. Men, man måste ju fylla ut säsongerna med något. B)

problemet för mig är detta, jag kan knappast kallas för en van hagelskytt, jagar ju mest med den gamla blysprutan. Det första jag lägger handen på i vapenskåpet om jag ska ut och jaga är ju studsaren..

Skulle vilja lägga lite pengar på något som fungerar för nordisk trap, skeet mm men som jag kan släpa med ut i skogen också.

Vad bör man tänka på?? passningen skytt/vapen är väl som alltid det viktigaste. Finns det något i regelverket som begränsar ställbar kolvkam osv?

För tillfället ligger funderingarna upp till 20.000, har mest läst en del och Fabarm Elos C sporting verkar smart, men ful. :lol:

tankar och idéer gott folk, vill helst inte åka på niten att köpa nytt för samma summa om ett år eller två. Ska det bli nytt så ska det bli för att jag mot förmodan sopar mattan med er alla och skaffar mig en Perrazzi eller dylikt. :lol:

Publicerat

Hallå Tapio!!

Om du ska ha den både till trap och skeet så är det ju ett måste med choker, eller möjligtvis 2 pipset. Sen tycker jag ju absolut att du ska ha justerbar kolvkam, finns inget i regelverket som hindrar det. Jag skjuter ju med min sportingbössa alla dicipliner utan att justera kolvhöjden, men visst går det åt lite högre kam till trap, men d e ju åxå en smaksak.......Det skadar ju inte heller med en hög spång, men då blir ju bössan mindre allround. Om jag vore du skulle jag rikta in mig på en beg. bössa. Beretta eller Browning/Miroku går ju att hitta fina för betydligt billigare än 20 lax. Själv tycker jag att min 686 med 76 pipor kan vara lite i trögaste laget för skeet, 71cm skulle nog vara lämpligare, men åter igen en smaksak och till trap och framförallt sporting är det bara en fördel. Kan tänka mig att Fabarm inte har så högt andrahandsvärde om du skulle ångra dig.