Publicerat Februari 16, 201016 yr Flyttar det hit för att inte förstöra hela tråden för Jabbe. Han får det nog jävligt ändå när han flyttat till "sillstryparland". Ni som har provat den här västen. Sitter den bra på jycken? Ser lite tjock ut, går det att ha den på en spets under sensommar/höst? Orsaken att jag vill prova med väst är att jag vill ha mer reflexyta på hunden. Kör med riktigt bra halsband med flärpar nu, men har ändå svårt att se kräket på eftersöken.
Publicerat Februari 16, 201016 yr Så här satt den på tåget. Anledningen till att jag valde den är att den sitter slimmat. Mitt kräk är ju korthårig. Hur den sitter på en sån där ulltott med kroksvans vet jag inte...
Publicerat Februari 16, 201016 yr Författare Är väl mest att den ska vara för varm på laikorna som jag funderar på.
Publicerat Februari 16, 201016 yr Har haft sådana både till Wachteln och taxen, men tyckte dels dom var svåra att få på och sen var passformen till taxen inget vidare. Nu hade jag modellen med fickan för DC 20 på ryggen och den var bökig att stänga. Köpte två västar till taxarna från snowsdogs.se och dom ser riktigt bra ut visserligen med ficka för pejl men dom kanske finns utan. \Mats
Publicerat Februari 17, 201016 yr Är väl mest att den ska vara för varm på laikorna som jag funderar på. Tror att jag kan skicka en om du står för portot
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Tror att jag kan skicka en om du står för portot Det låter ju bra. Har du någon som passar en laikatik? Vad tror du, blir den för varm?
Publicerat Februari 17, 201016 yr Jag har en som passade till en korthårig vorsther som vi inte har kvar och den är för liten till mitt strävhår. Har faktiskt ingen tanke på att sätta den på laikan. Tror att det blir varmt. Men jag kan ju prova den på henne och skicka en bild så får du se.
Publicerat Februari 17, 201016 yr Författare Jag har en som passade till en korthårig vorsther som vi inte har kvar och den är för liten till mitt strävhår. Har faktiskt ingen tanke på att sätta den på laikan. Tror att det blir varmt. Men jag kan ju prova den på henne och skicka en bild så får du se. Ja gör det. Kan ju vara kul att se Stojja iallafall.
Publicerat Februari 18, 201016 yr http://data.fuskbugg.se/skalman01/-094.JPG Fick inte in bilden på något annat sätt
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Verkade ju passa bra. Är den krånglig att få på? Tiken såg ju riktigt bra ut. Funderat på att ställa ut henne?
Publicerat Februari 18, 201016 yr Jag tror att den är något för stor för henne men jag tror att hon är lite liten. Visst ser Stojja bra ut hoppas att jag får hustrun att ställa henne. Vad säger du ska jag skicka västen mot porto?
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Jag tror att den är något för stor för henne men jag tror att hon är lite liten.Visst ser Stojja bra ut hoppas att jag får hustrun att ställa henne. Vad säger du ska jag skicka västen mot porto? klart du ska ställa henne. Sala 6/3 är väl nästa i närheten. Med ett så fint erbjudande så måste jag väl testa. Skickar ett pm lite senare.
Publicerat Februari 27, 201016 yr klart du ska ställa henne. Sala 6/3 är väl nästa i närheten. Med ett så fint erbjudande så måste jag väl testa. Skickar ett pm lite senare. Angånde passformen på Jokern på laikor, har själv en laikatik och använder Jokern storlek 7, den är rätt tight och jag fick sy om den och förstora "hålet" för halsen i nacken, ändå har jag en rätt liten tik hon har bara 56cm i mankhöjd, lägger in en bild hur västen sitter på henne. Jag har använt min på sommaren i augusti utan att jag tyckt att den skulle värmt henne mer än utan, men det är klart det är juh alltid ett lager till på hunden /Mattias
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Verkar ju sitta bra. Mina tikar är ju lika höga men lite tunnare. (För de är ju inte av draghundsras. ) Så det borde ju funka bra då. Är som sagt bara att prova så får vi se.
Publicerat Mars 1, 201016 yr Obs! en sak som hände mig med en likadan fast inte just joker,,utan den hette nå annat men likadan iaf..på min kh tik så fick hon utslag/hårsäckar som vändes innåt och började tappa hår på sidorna av bröstkorgen. och blev fuktigt så inte optimalt för långa dagar i skogen, funkar säkert kanon för många men inte för oss. vill nån veta exakt vad västen heter så kan jag kolla upp ligger nånstans och skräpar.
Publicerat Mars 3, 201016 yr En annan sak som är bra att tänka på, är om man jagar långa stunder i snö så kan det komma in snö/is under västen. Hörde nyligen talas om en hund som fått bröstkorgen och lungorna ordentligt nedkylda efter en jaktdag och blivit sjuk. Man ser ju det efter att det tas av, åtminstone min vorsteh som plöjer genom vad som helst, har halva skogen där som rasar ut. Men det är bara att kolla med jämna mellanrum så är problemet löst!