Publicerat Februari 18, 201016 yr Synpunkter från ägare till en sådan, lshb = laminat kolv, tjock pipa. Hur skjuter dom ut till 50m? Omladdning?
Publicerat Februari 18, 201016 yr Har bara standard syntet... inte lshb... Har aldrig skjutit den från ställningar eller något, bara frihand med sandsäckar... på 50m ligger väl serierna inom kanske 2 cm (SK subsonic ammo)? Vad gäller träffsäkerhet och omladdning... Testade 3 olika icke-subsonics, med olika resultat... minns att "Winchester X pga att dom inte kunde kastas ordentligt... dom andra var CCInågot... dom gick genom systemet utan problem... träffbilden var väl 4cm kanske... Den som fungerade bäst var Reminton Standard... inga matningsproblem, och träffbilden ligger på 2cm... + dom är billiga ... Har dock ljuddämp på min.. så körde 2 olika ljuddämp ammo också... minns inte vad den första var men den matade bra och träffarna var väl 3-4 cm... vad jag kör med är SK Subsonic... dom går klockrent och har bästa träffbilden... Lite känslig på ammon bara, annars går en bra... Inte 100% vad du sökte, men kanske lite hjälp på traven...
Publicerat Februari 18, 201016 yr Författare Ska ju inte köpa den för dess precision utan mer för lite kul plinking. Så träffbild på 2cm måste väl vara helt godkännt i mina ögon. Och skulle första skottet ta dåligt är ju det andra snabbt iväg
Publicerat Februari 26, 201016 yr Jag har en med standard pipa och har testat en hel del ammo-sorter, närmare 30 har det nog blivit. Bästa träffbilderna fick jag med SK high velocity, Lapua hv, Eley hv. Med dom låg jag på mellan 15-30 mm på 55-60 meters avstånd, samt att träffbilderna var jämna och inga flyers. Norma 2, eller om det var jaktmatch den heter, och CCI standard gick i det närmaste lika bra i min. Ingen av Winchesters sorter fungerade bra, inte heller dom Remington jag testade, där låg jag mellan 50-100mm. Magtech var fruktansvärt ojämn, ibland sa det PANG, ibland Poff, och sen fjutt....smat att dom skitade ner bössan något fruktansvärt. Mittimellan dom sorterna låg, S&B, RWS och några andra jag inte minns namnet på. Men, det som funkar i min, kanske inte funkar i din. Det är bara att testa så många sorter du kan.
Publicerat Mars 1, 201016 yr Har en Yellow Jacket som håller 10 av 10 på en 1/3 fältskyttemål (ca 50 cm) på 175 m, tycker jag är helt ok. CCI Standard har jag fastnat för efter många tester. (Jag kör också Ducce, ducce ) Hälsningar, Björn