Publicerat Februari 20, 201016 yr Några bekanta har en 1-årig blandrashane och vi träffas med hundarna ofta. Grabbarna går bra ihop och leker som två valpar. Men idag blev min hund helt plötsligt - efter ca 1.5 timme - besatt av den andre och betedde sig precis som om han vore en löpande tik. Till saken hör att blandrasen är kastrerad ganska nyligen (strax efter jul) och jag undrar om det kan ha något samband? En annan teori är att det beror på något som blandisen rullade sig i, det var efter detta som Ville blev som tokig... En tredje filosofi är att t.ex. urininfektion hos hund kan dofta lite likt löptik och framkalla "kärlek" hos hanarna. Vill helst inte att det ska bero på kastreringen eftersom vi umgås rätt ofta som sagt, och det skulle vara jobbigt att ha en galen hund jämt... Jag skulle kunna lyfta upp honom i öronen och han märker det inte ens. Ni som har kastrater - brukar det bli såhär?
Publicerat Februari 20, 201016 yr Jag har en blandis som blev kastrerad i november, aldrig sett eller hört något av vad ni råkat ut för?! Låter mest troligt att han rullat sig i något eller?
Publicerat Februari 20, 201016 yr Författare Jag har en blandis som blev kastrerad i november, aldrig sett eller hört något av vad ni råkat ut för?! Låter mest troligt att han rullat sig i något eller? Okej, tänkte bara om kastrater brukar misstas för tikar pga att de inte luktar så mycket hanhund. Men det låter ju konstigt det också. Ja, Zigge rullade sig i något och frågan är vad det kan ha varit för förtrollande doft som gjorde vorstern så pilsk. Platsen vi var på är ödslig och ingen annan hundägare verkar ha gått där på hela vintern av spåren att döma. Kanske en snygg rävtik?
Publicerat Februari 20, 201016 yr Om det var rävpiss hunden rullat sig i så känner ni det garanterat...
Publicerat Februari 20, 201016 yr Vanligt fenomen vet inte varför men har sett det otaliga gånger med massa olika hundar de kastrerade hundarna luktar "löptik" eller åtminstone så beter sig mina hanar som om det. och då är dom vana med löptikar omkring sig och inte så där intresserade av tikar förs det är riktigt höglöp. Det kanske finns någon förklaring till detta men jag vet inte det, bara att hanhundarna blir "nytra" runt kastrerade hanar
Publicerat Februari 20, 201016 yr Författare Vanligt fenomen vet inte varför men har sett det otaliga gånger med massa olika hundar de kastrerade hundarna luktar "löptik" eller åtminstone så beter sig mina hanar som om det. och då är dom vana med löptikar omkring sig och inte så där intresserade av tikar förs det är riktigt höglöp.Det kanske finns någon förklaring till detta men jag vet inte det, bara att hanhundarna blir "nytra" runt kastrerade hanar Jaså, ja då är det nog det som är orsaken lika fullt... Måste finnas en förklaring, förmodligen minskningen av testosteron. Är väl bara att ta tag med hårdhandskarna nu och kräva hyfs när vi umgås, annars blir jag galen.