Publicerat Februari 21, 201016 yr Precis reggat mig här så detta kanske varit uppe till diskussion många gånger innan....men jag testar att slänga in en fråga iaf. Har börjat fundera på att inhandla en halvautomat 22LR för övningsskytte. Kan själv verkligen inget om halvautomater förutom att man hört "-Det är ju jävligt dålig precision i dom!". Kan inte tänka mig att ingen tillverkare lyckats tillverka någon som verkligen överbevisar det uttalandet. Har sen flera år en gammal sleten Anschutz skidskyttebössa för träningsskytte, och det måste jag ju säga är det bästa jag skjutit med när det gäller precision. Att det skulle bli så bra i en halvautomat kanske är att drömma? Men det jag menar, börjar det slänga skott så det bara funkar till cowboy-skytte, skulle man ju bli väldigt ledsen i ögat över inköpet. Någon som har erfarenheter av vad jag ska kika på för modeller?
Publicerat Februari 21, 201016 yr har ingen själv men titta på remington o rugers modeller. ruger är en otroligt vanlig bössa som har tillverkats länge länge o i en hel mängd exemplar. de kan ju inte vara för intet de är så. o så dåligt skjuter inte alla halvautos i 22lr. jag testade en helstock 10/22a ( rugers modell ) o den sköt inte direkt superbra men en 5kronas storlek lyckas man iaf skjuta 5 skott i på 40m av de jag testade. //Marcus btw välkommen till forumet
Publicerat Februari 21, 201016 yr De jag har sett skjuta anständigt bra enligt mina krav är oftast gamla Browning/FN, nån som skjuter bra har jag ännu att se. Ruger 10/22 har jag iofs inte provat så många av men det är en sällsynt tragiskt ihopkommen pajaspjäs sett till precisionen - men den är billig. I senaste vapentidningen testade man en trimmad 10/22 av KID, men den hade vad jag förstår bara lådan kvar ...... Och den kostade runt 12 000:- plus en 10/22 att börja bygga om. /T
Publicerat Februari 21, 201016 yr En H&K 270 är nog bland bättre som ska ha produceras tydligen, om inte det bästa t o m.. Hittar du en så köper jag den av dig för dubbla pengen direkt.
Publicerat Februari 21, 201016 yr Har en Remington 597... Brukar skjuta på tomhylsor från på 50m (storlekar runt 308, 30-06 och hagel)... Så femkronan ska väl inte heller vara något större problem... Dock är den lite ammokänslig med matningen... Men remington standard ammo är billig och går bra... använder SK subsonic efterssom jag har ljuddämp... den går mycket bra... Lite tung i avtryckaren också(går väl att byta)... Förstått att det är en av dom bättre "out of the box" bössorna... Rugers 10/22 lär väl också gå bra... plus att där ska det finnas mycket bitar och plocka med... Jag är nöjd med min kanon iaf.. Mer än så vet inte jag
Publicerat Februari 21, 201016 yr Författare Tackar för svaren och välkomnandet! Nu blir det lite kikande efter modellerna som kom upp! Precisionen verkar ju vara fullt tillräcklig då det största ändamålet är mindre självmarkerande mål på det avståndet, 50m, som det ser ut nu. Bygget verkade ju intressant som sjutton även om det nog blev lite häftigt dyrt. Men borde påvisa var ev svagheter ligger i de som kommer direkt ifrån tillverkarna. Man kanske mot förmodan skulle få för sig att vara händig.
Publicerat Februari 21, 201016 yr Hej, har själv en Ruger 10/22 lyx som jag är nöjd med, håller ihop under en 5krona på 50m med rätt ammo, hade velat köpa en 10/22 lamint rostfri men blev lite för snål.
Publicerat Februari 21, 201016 yr Du har ju en kalasbössa,Andreas!! Varför skaffa en auto?? Hur länge är det kul att stå och plinka burkar??? Tänk över ditt byte , kan garantera att du får ut mer av träningen med din Anschütz,dessutom lär du inte bli nöjd över trycket om du jämför med en byssa som din............ Men om du vill sälja är jag intresserad.............
Publicerat Februari 28, 201016 yr Författare Du har ju en kalasbössa,Andreas!! Varför skaffa en auto?? Hur länge är det kul att stå och plinka burkar??? Tänk över ditt byte , kan garantera att du får ut mer av träningen med din Anschütz,dessutom lär du inte bli nöjd över trycket om du jämför med en byssa som din............Men om du vill sälja är jag intresserad............. Nej sälja gamla bettan klarar jag inte av att göra. Den är grymt fin att skjuta med så tanken var att utöka för lite annat skytte också.