Publicerat Februari 23, 201016 yr haha, har en polare som "gjorde så där" med sin förra tax, ganska kul att kolla på men den även skällde som en tok så men blev lite trött i öronen
Publicerat Februari 23, 201016 yr Ett tips i all välmening.... Min svartvita spaniel började så där för att sedan reagera på samma sätt när man lyste med ficklampa. Det kan ställa till det nattetid på skarpt eftersök även om risken kanske inte är så stor då din jycke är så pass rutinerad.. Mvh!
Publicerat Februari 23, 201016 yr Min första hund gick från laserpekare till ficklampa också men hon slutade inte där utan gick vidare till solkatter. 2½ år gammal fick jag avliva henne då hon byggt upp en sådan stress över allt som konstant rörde sig runt henne, (solkatter och skuggor) att hon inte kunde äta, gå normala promenader osv och blev jättesjuk. Var hos otaliga veterinärer och fick gång på gång höra att man verkligen ska vara försiktigt med laserpekarlekar med hund. kunde tydligen lika gärna trigga igång att dom jagar ex flugor helt frenetiskt. OCB heter det (Obsessive compulsive behavior) och kunde alltså komma helt plötsligt av ljus/rörelse stimulerande syn-intryck. Så ett varningens ord ifrån mig med såna här lekar, har väldigt dåliga erfarenheter av det...
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare De va som faen. Då lärde man sig nått nytt. Nu har jag iofs inte lekt mer än ett par ggr men då ger vi faen i det.