Publicerat Februari 23, 201016 yr Springer jagade fiskmås, föll 90 meter, överlevde utan allvarliga skador. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6664881.ab Springern Poppy jagade fåglar, sket i mattes order och fäll 90 meter till en förmodad död, måste säga att jag är lite imponerad och mycket glad över att Poppy klarade sig.. /Christian
Publicerat Februari 24, 201016 yr Skönt att Poppy klarade sig. Min gamle Springerhane (Rollie) fick en gång för sig att han skulle ha tag i en gräsand som simmade vid kusten (Simrishamn) på våren. Gräsanden tyckte givetvis inte att det var kul att hamna i en hundkäft och simmade mot Bornholm och simmade fortare än hunden. Idioten Rollie gav sig inte utan simmade som en galning. Jag uppfattade inte situationen som farlig till att börja med för jag trodde att anden skulle lyfta men när de var 50 m ut så började jag kalla på Rollie vilket han givetvis sket i. Som tur var så fick anden nog när de var ca 100m ut och lyfte så att Rollie vände och kom tillbaka men han var ordentligt trött och frusen när han nåde land. Fassen vad hemskt om anden fortsatt simma några hundra meter till, då hade Rollie troligen drunknat och jag kunde bara tittat på...
Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare RW- gränsen mellan mod och dumdrist är hårfin och man ser den aldrig för det att man har passerat den, skönt att Rollie klarade sig han med, för egen del har jag varit med om att rädda en av våra hundar från drunkningsdöden, halvbred å, vintertid, samma å har medfört förlusten av en boxer och en blandras, jag får ont i magen varje gång drev går över dåliga isar. /Christian