Publicerat Februari 24, 201016 yr http://auctions.holtsauctioneers.com/asp/f...7&saletype= Dom har alltså borrat upp kulpipan till en 410. Måtte den ha varit dålig innan så dom får förlåtelse i efterlivet.
Publicerat Februari 24, 201016 yr alltså dom borrat up pipan till en smoothboore .410 hagel pipa????!!!!?!?
Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare alltså dom borrat up pipan till en smoothboore .410 hagel pipa????!!!!?!? Verkar så.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Jag är ju lite av en fanatiker när det gäller .410, men det här kändes bara fel.. Kunde dom inte fått till en annan kulkaliber om nu pipan var körd för originalkalibern ? Iofs ska man kanske inte sitta här och tycka en massa när man inte vet utgångsvärdet innan dom borrade upp den till den underbara järpekalibern .410..
Publicerat Februari 24, 201016 yr Persk, det är ju en perfekt kaninpang, en variant är att man inte har kunnat få vapnet på sin FP i england, räfflade pipor har varit svårare än släta, vill minnas att man inte ens behöver en Firearms Permitt för hagelvapen, ergo presto för att kunna kränga pangen har man såldes valt att göra den slätborrad. Men vad vet väl jag, hittar knappt min egen navel allt som oftast. /Christian
Publicerat Februari 24, 201016 yr Persk,det är ju en perfekt kaninpang, en variant är att man inte har kunnat få vapnet på sin FP i england, räfflade pipor har varit svårare än släta, vill minnas att man inte ens behöver en Firearms Permitt för hagelvapen, ergo presto för att kunna kränga pangen har man såldes valt att göra den slätborrad. Men vad vet väl jag, hittar knappt min egen navel allt som oftast. /Christian Du har helt rätt. Förutom att det är apsvårt att få en Firearms Certificate i England i dag så är det ännu mer kompilcerat med en kombi... Innan kunde man ha en Open Certificate och då gick det lättare men i dag kan man nästan bara få Shotgun Certificate. Det kan vara anledningen... Vidare är inte 9.3x74R en speciellt användbar kaliber i England då det inte finns många viltarter som kräver den kalibern, däremot är .410 en oerhört användbar kaliber vid just kaninjakt och liknande!
Publicerat Februari 24, 201016 yr Har en god vän där borta som har en drilling, tog honom 11 år av arbete med polisen innan han fick den på sin ticket, det bästa är att hans ticket är ______________ på linjen för limitations. Kul att en av mina gissningar här i livet rent av hade någon form av pregnans och grund. /Christian
Publicerat Februari 24, 201016 yr däremot är .410 en oerhört användbar kaliber vid just kaninjakt och liknande! Klart underskattad kaliber här i "tåålva & tjuugå" landet. Fast det är klart, den är ju inte optimal att skjuta fetvaddstusen med som springer framför stövarn..