Publicerat Februari 24, 201016 yr Kanonbra film! Du gör precis som jag. Fältspets, jaktspets och barskaft. Grupperingen du fick visar på en väl intrimmad utrustning! Kanske dags att vi även för in en lite guide till alla som visar hur man ska göra för att trimma in sin båge! Om jaktspetsar och fältspetsar grupperar olika. Vad händer när jag flyttar mitt nockläge upp och ner? Det finns säkert hundratals olika funderingar ute bland nyblivna bågskyttar/bågjägare. Vi måste nog öppna en trimningstråd. Att med en film visa hur man gör är många gånger bättre än att försöka formulera sig med ord.
Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare Kanonbra film!Du gör precis som jag. Fältspets, jaktspets och barskaft. Grupperingen du fick visar på en väl intrimmad utrustning! Kanske dags att vi även för in en lite guide till alla som visar hur man ska göra för att trimma in sin båge! Om jaktspetsar och fältspetsar grupperar olika. Vad händer när jag flyttar mitt nockläge upp och ner? Det finns säkert hundratals olika funderingar ute bland nyblivna bågskyttar/bågjägare. Vi måste nog öppna en trimningstråd. Att med en film visa hur man gör är många gånger bättre än att försöka formulera sig med ord. oj den här kan man hålla på i 100 år att förklara utan att folk fattar riktigt vad man gör vicen är att du får max förlåtande skjutning och minskar fel marginalen så mycket som möjligt allt hänger på vad man har för utrusning hylla,skaftlängd,och fock är de viktigaste grejer som måste hänga ihopp annars är det omöjligt att få barskaft skjuta rakt på 25m jag gissar att bara 1% gör papers test och den är den absolut viktigaste test som man måste göra om man vill skjuta bra att göra en centershot är bara början med de flesta nöjer sig med den(och det kanske räcker långt för nybörjare) man måste helt enkelt hitta rätt spine och prova olika längder på skaft om man vill ha perfekta träffar den styvaste pil är inte den bästa direkt som man tror ,rakheten på pilen spelar inte så stor roll upp till ca 40m heller om jag skjuter 300 Beman skaft som är styvare får jag inte alls samma grupering (barskaft träffar ca 15cm uppåt och till vänster),det kan bli stora skilnader och det måste man prova sig fram(jag förkortar skaftet max 5mm åt gången tills jag hittar rätt längd) folk köper skaft i längd 28, 29 ,osv och skjuter så ok-det funkar hyfsat och de flesta ska vara nöjda med det men tyvär inte jag som är ju fanatiker det finns ingen recept för en sån perfekt samskjutning -den är personligt det gäller att göra en sak åt gången och skriva upp allt så att man verkligen vet vad man gör nyckel till allt är tålamod och nogranhet med mycket praktisk skytte och så klart riktiga grejer på bågen(då är redan 70% av problemet fixat från början) har du minsta krongel med ,hylla eller sykte-släng den -det är inte värt att kämpa och skaffa en ny som du har möjlighet att prova innan du handlar det är ju förmycket reklam med bågskytte grejer jag ska prova göra en sån trimmnings film lite senare när det blir bättre väder så att nybörjare får en grund att börja med det är vi skildiga att göra annars blir inte bra i skogen när en del börjar jaga med pilbåge i framtiden
Publicerat Februari 24, 201016 yr Författare var bor din brevlåda jag kommer ikväll så gör vi upp vem är kungen RESPECT