Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varför är det så svårt?

Featured Replies

Publicerat

Har nu länge försökt få ta på en Wachtel valp till i sommar men alla kennlar som jag hittar har redan blivit kontaktade av 20-40 pers så det känns som att det är liten chans att få köpa av dem, och en annan hade det inte blivit några valpar alls.....Nån som har nåt bra tips på nån kennel eller kull nu här i vår vintern?? Jag håller konstant koll på wachtelklubbens hemsida men försöker hitta nån som inte är allt för långt ner i landet ( då jag bor i Luleå).

Publicerat
Har nu länge försökt få ta på en Wachtel valp till i sommar men alla kennlar som jag hittar har redan blivit kontaktade av 20-40 pers så det känns som att det är liten chans att få köpa av dem, och en annan hade det inte blivit några valpar alls.....Nån som har nåt bra tips på nån kennel eller kull nu här i vår vintern?? Jag håller konstant koll på wachtelklubbens hemsida men försöker hitta nån som inte är allt för långt ner i landet ( då jag bor i Luleå).

Nu är väl inte wachteln den vanligaste hunden i dina trakter, vilket gör det hela lite knepigare..

Frågan är om du inte helt enkelt får välja att köra några hundra mil söder ut för att få tag i vad du vill ha. Jensa, här på forumet vet jag planerar en kull som jag själv är intresserad av. Dra ett PM till Jensa så får du nog veta mer.

Publicerat
  • Författare

jo nog är jag villiga att fara men kanske inte till skåne, men kring stockholm dit det är lätt att flyga och så

Publicerat
jo nog är jag villiga att fara men kanske inte till skåne, men kring stockholm dit det är lätt att flyga och så

Ett annat alternativ som slog mig är ju om du slår en signal till ngn i Norra Avdelningen? De kanske har ngn mer info? Finns ju en hel del hundar i Dalarna, vet jag iaf.. Är ju en bit närmare iaf.. :)

Publicerat

Jensa's tik som är parad skulle jag kunna tänka mig en valp efter då hon fungerar riktigt bra.

Publicerat

Kom på en sak... Bara av ren nyfikenhet.

Vad jagar du? Hur ska du använda hunden?

Publicerat

Hejsan.

Ett bra sätt att få hem en valp istället för att flyga är att tvångsrekrytera en jaktkamrat eller ännu hellre en Hustru (Om man har en) som chaufför.

Du kör ner för att sedan åka hem, du sitter i baksätet med valpen i knät hela vägen hem.

Fördelen med detta är att valpen direkt får en prägling på dig, direkt ser valpen dig som den stora tryggheten i en föränderlig värld.

Gjorde detta på min äldre hund (unghunden är född hemma) & har aldrig tidigare haft en så lättarbetat hund av den rasen.

Rekommenderar inte flyg för det kan vara väldigt stressigt för en valp.

//Lasse D

Publicerat
  • Författare
Hejsan.

Ett bra sätt att få hem en valp istället för att flyga är att tvångsrekrytera en jaktkamrat eller ännu hellre en Hustru (Om man har en) som chaufför.

Du kör ner för att sedan åka hem, du sitter i baksätet med valpen i knät hela vägen hem.

Fördelen med detta är att valpen direkt får en prägling på dig, direkt ser valpen dig som den stora tryggheten i en föränderlig värld.

Gjorde detta på min äldre hund (unghunden är född hemma) & har aldrig tidigare haft en så lättarbetat hund av den rasen.

Rekommenderar inte flyg för det kan vara väldigt stressigt för en valp.

//Lasse D

det lät ju riktigt smart ska lägga in det i minnet :o

Publicerat
  • Författare
Kom på en sak... Bara av ren nyfikenhet.

Vad jagar du? Hur ska du använda hunden?

Förhoppningsvis till allt, men blir väl mest att driva fram älg och rådjur, och lite apport och eftersök.