Publicerat Februari 25, 201016 yr Ok. Jag vet vad ni jägare tycker om förstorande lins och orsaken. Passar inte för jakt....... Jag har emellertid roat mej med att att montera en 4X lins i ett jaktsikte. Liknar detta sikte lite grann typ en lodrätt pinne. Faktum är att på tapet funkar det bra ..... Orsaken är bara att jag gillar att pilla och linsen är lätt att plocka bort, vid behov
Publicerat Februari 25, 201016 yr Författare Kan tyckas vara onödigt påhitt men .... ett sikte med scope + lins sticker lätt iväg till 4.000kr Detta kostade mej 400kr + lins .. som jag redan hade
Publicerat Februari 26, 201016 yr Kan tyckas vara onödigt påhitt men .... ett sikte med scope + lins sticker lätt iväg till 4.000krDetta kostade mej 400kr + lins .. som jag redan hade Jadå så länge det fungerar är det ju bra och på tavla funkar det som sagt
Publicerat Februari 26, 201016 yr Kan tyckas vara onödigt påhitt men .... ett sikte med scope + lins sticker lätt iväg till 4.000krDetta kostade mej 400kr + lins .. som jag redan hade Det som är så härligt med bågskytte är ju att man kan experimentera precis hur mycket man vill. Så länge du träffar det du siktar på så är ju allt ok! Problemet med förstorande linser och peepsight med litet hål är att den stjäl ljus. På tavla i lokaler med god belysning är det ju inga problem eller utomhus i solsken. Problemen kommer ju när du ska jaga i gryning/skymning eller kanske skjuta en 3D jaktstig. Det räcker att ha en djurfigur som står i skugga för att den i stort sett ska bli osynlig i en lins eller liten peep. Men så länge det funkar för dig så är det ju bara att skjuta på. Det finns inga måsten. Kom ihåg att alla uppfinningar måste ju ta sin början någonstans. Nu längtar jag till våren så man får skjuta ute!