Publicerat Februari 27, 201016 yr Behöver ny kastruller som duger till nåt. Koka gröt åt äldre pojken tex då han börjat käka det på morron. Är nu inte ute efter kock landslagets modeller för jag vet vad dom kostar men så man slipper billigskiten som bara bränner fast. Såg en såspanna på 1 liter som kostade drygt 1800 pix Sen är dom billiga grejerna inte plana undertill heller så man får ojämn värme. Går ju att plana i svarven men då får man ju ändå tunnare botten. Så mina kockande vänner. Vart köper man bättre skit. Ska köpa stekpanna åxå och det blir ingen telefonpanna denna gång. Man blir alltid lurad av deras "senaste" beläggning
Publicerat Februari 27, 201016 yr Behöver ny kastruller som duger till nåt. Koka gröt åt äldre pojken tex då han börjat käka det på morron. Är nu inte ute efter kock landslagets modeller för jag vet vad dom kostar men så man slipper billigskiten som bara bränner fast. Såg en såspanna på 1 liter som kostade drygt 1800 pix Sen är dom billiga grejerna inte plana undertill heller så man får ojämn värme. Går ju att plana i svarven men då får man ju ändå tunnare botten. Så mina kockande vänner. Vart köper man bättre skit. Ska köpa stekpanna åxå och det blir ingen telefonpanna denna gång. Man blir alltid lurad av deras "senaste" beläggning www.tretti.se - där köper jag en del köksprylar. Finfina tryckkokare bland annat!
Publicerat Februari 27, 201016 yr Ska de vara en teflonbelagd gryta eller vill du ha i rostfritt eller aluminium?? Och om du inte vill ha en belagd stekpanna så rekomenderar jag Skeppshults gjutjärnspannor De tycker jag är kanon iallafall
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Telefonpannetiden är förbi kan jag säga. Kastruller blir i rostfritt och gjutjärnsgryta har jag. Ska kolla in 30.se
Publicerat Februari 27, 201016 yr Aluminium är en styggelse som har överlevt 70-talet som lyckligtvis nu är borta! (rent ohälsosamt att använda) Skall man ha billigt så kan man satsa på en kastrull i rostfritt men se till att den har tjock botten. Tjockare botten get bättre värmespridning samt ser till att värmeväxlingen sker lite sångsammare vilket förhindrar att man bränner maten. Det som brukar ge sig först på billigare kastruller är handtaget så det kan man kolla också. Skriver inte vad man skall satsa på om man skall köpa dyrt för det var inte det denna tråden handlade om (men nog har jag kastruller som kostar en del tysenlappar styck )
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare (men nog har jag kastruller som kostar en del tysenlappar styck ) Antar att dom sköter sig själva då
Publicerat Februari 27, 201016 yr Antar att dom sköter sig själva då Nej men de tål extrem värme och lär inte slitas ut under min livstid. Använder mest Le Creuset och andra emaljerade kastruller/grytor i köket men skall jag använda hög värme kör jag med rostfritt med koppar-sandwich botten.
Publicerat Februari 27, 201016 yr Sen är dom billiga grejerna inte plana undertill heller så man får ojämn värme. Går ju att plana i svarven men då får man ju ändå tunnare botten. Ja, sätt upp dom i svarven och blueprinta f-nskapen!
Publicerat Februari 27, 201016 yr Författare Ja, sätt upp dom i svarven och blueprinta f-nskapen! Klarar bara inte av att indikera dom rackarna