Publicerat Februari 27, 201016 yr finns det ngn här inne som har erf. av dessa bössor. versionen med utbytbara pipor m ejector (brytvapen).
Publicerat Februari 27, 201016 yr finns det ngn här inne som har erf. av dessa bössor. versionen med utbytbara pipor m ejector (brytvapen). inte mer än att dom är brutalt fula men ska sanningen fram så är jag rätt sugen på en själv
Publicerat Mars 4, 201016 yr inte mer än att dom är brutalt fula men ska sanningen fram så är jag rätt sugen på en själv Jag vet ett du syftar på encore när du säger ful. Men det finns fler modeller ... Denna är fantastisk att skjuta med samt att bära Visit My Website //Andreas
Publicerat Mars 4, 201016 yr finns det ngn här inne som har erf. av dessa bössor. versionen med utbytbara pipor m ejector (brytvapen). Vet inte vilken du menar exakt, men i jenkar jaktfillmerna har de en modell med rostfri pipa. verkar finnas både som vanlig enkeskottare och mynningsladdare. De kanske inte är så vackra men skit tuffa, en sådan vill jag ha.
Publicerat Mars 5, 201016 yr Jag har skjutit mkt med Thomson Contender som är föregångaren till Encore. Fördelen med Encore är att man kan få fler kraftiga kalibrar, om inte 45-70 duger som är det värsta man kan få i en TC. Vill man ha en smidig småviltstudsare eller en grytpistol så är dock TC mkt trevliga pga smidigare låda.
Publicerat Mars 5, 201016 yr Författare Jag har skjutit mkt med Thomson Contender som är föregångaren till Encore. Fördelen med Encore är att man kan få fler kraftiga kalibrar, om inte 45-70 duger som är det värsta man kan få i en TC. Vill man ha en smidig småviltstudsare eller en grytpistol så är dock TC mkt trevliga pga smidigare låda. Då kan ju en TC vara det bättre alternativet, grova kalibrar har jag ju. jag tänker i banorna att testa klenare snabbare kalibrar, kanske 22-250 eller liknande. vad tycker du om om trycke och precision? /Kalle
Publicerat Mars 5, 201016 yr Jag har ägt en T/C Encore i 223 Rem, men aldrig skjutit ett skott med den
Publicerat Mars 5, 201016 yr Trycke och precision är i toppklass, i vart fall efter lite handpåläggning av vapensmed och handladdare. Patronerna som finns är inte feta högtryckspatroner som 22-250. Istället finns det varianter av .223 Rem och .30-30 i tex 6,5 och 7mm som är lämpade för allt från ripa, toppfågel, räv upp till rådjur. Det är ju bara att byta pipor. Jag har pipor i .22 Hornet, .30-30, 7mm TCU (uppneckad .223:a) samt .375 JDJ (nedstrypt .444 Marlin). Den senare är en klass 1 med samma prestanda som 9,3x57, med åtföljande rekyl i den lätta pangen.
Publicerat Mars 5, 201016 yr Författare Trycke och precision är i toppklass, i vart fall efter lite handpåläggning av vapensmed och handladdare. Patronerna som finns är inte feta högtryckspatroner som 22-250. Istället finns det varianter av .223 Rem och .30-30 i tex 6,5 och 7mm som är lämpade för allt från ripa, toppfågel, räv upp till rådjur. Det är ju bara att byta pipor. Jag har pipor i .22 Hornet, .30-30, 7mm TCU (uppneckad .223:a) samt .375 JDJ (nedstrypt .444 Marlin). Den senare är en klass 1 med samma prestanda som 9,3x57, med åtföljande rekyl i den lätta pangen. det låter ju lovande. laddar gör jag ju och smed får man helt klart ta till om det behövs, det gör man ju alltid. jag såg att jag blandat ihop charts:en från deras hemsida. utan att ha lagt någon värdering i någon av modellerna så har de rätt olika kaliberutbud. jag tror det har kommit en ny modell av contendern för jag hittar inte alla de trevliga kalibrarna du nämner. Ja, jag får tänka på det, jag är på väg mot ett vapenbyte helt klart. Det var bra att få veta att det som jag fått höra om att de inte är så bra är rent skitsnack. då kan man behålla sin 30-30 som kaliber även om man gör det "förbjudna" och byter bort en bygel , för kalibern är trevlig, inget snack om det. En kanske svår fråga till den som vet: hur är det med tillåtna maxtryck, följer det de vanliga tabellerna eller är det högre/lägre? /Kalle
Publicerat Mars 18, 201016 yr Du gymnastiserar min hjärna Kalle. Jag tror inte att det är enbart enbart tillåtet gastryck som begränsar kaliberutbudet i contendern, 223 Rem har ju trots allt högre tillåtet gastryck (Pmax 4300 bar) än 22-250 Rem (Pmax 4150 bar). Det kan vara gastryck kontra resterande gods vid patronläget (fet hylsa=> mindre resterande gods) eller kanske kraften som hylsbotten verkar mot stötbotten i baskylen (mindre hylsbotten => mindre kraft vid samma gastryck). Man kan nog lugnt utgå ifrån att Thompson kaliberutbud i respektive modell återspeglar hållfastheten, deras varumärke bygger trots all på modulsystem & utbud. Jag hade inte duckat om någon slängde en Encore på mej, trots att man då & då läser om headspaceproblem på amerikanska forum. //Peter