Publicerat Februari 28, 201016 yr Här är en kniv fulltångare jag gjorde till en nisse i USA som tjatat ett tag. komm till skott till slut och gjorde den här åt honom. Tänkte först att jag skiter i det eftrsom USA vann så stort mot Finland. Bladet gjorde jag av sandvik hss stål och skaftet av masurbjörk. Tog ett par bilder på mitt smutsiga spegelbord i verkstan.' Vad tror ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Februari 28, 201016 yr Tror gör man i kyrkan.... Snyggt som vanligt, hoppas du tar fett betalt, med tjattillägg
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare >Den var jäkligt fin Kimmo. Seved Tack ska ni ha Det är riktigt kul att göra den här typen av knivar. Sätter ut lite bättre bilder när slidan är färdig. Ha de alla där ute. mvh Kimmo l
Publicerat Mars 2, 201115 yr Är det bara jag som blir snurrig av underlaget? Snygg kniv dock, Kimmo! Som vanligt...
Publicerat Mars 2, 201115 yr Jäkligt fint trä den fick etsa nu in Heja Finland bara kalla det för "svensk hantverks tradition" han vet ju inte va de betyder /Jocke
Publicerat Mars 2, 201115 yr Snyggt som alltid, Kimmo! En liten fråga, hur många knivar har du gjort totalt?
Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare Hmm.. vad kul att gamla trådar kommer upp . Jag behandlar skaftet med 50 procent kokt linolja o 50 procent balsam terpentuin mix. Låter härda typ en vecka o polerar som en bäng. Idag har det varit en mörk dag för mig o min familj. Var tvungen att ta bort en av våra hundar så det känns inte så bra just nu för någon av oss. Har inte haft lust med någonting. En trogen följeslagare som vandrat vidare.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Ush tråkigt att höra Kimmo. Fn vad tomnt det blir när dom går bort. Man måste ha en hund att gå å snubbla på. Seved
Publicerat Mars 3, 201115 yr Kära vänner är alltid svårt att förlora, du och din familj har min beklagan!
Publicerat Mars 3, 201115 yr Författare Tyvärr så är livet hårt ibland. Har letat idag ett par gånger efter henne för att efter komma på att hon finns inte här längre. Man måste vänja sig på något sätt o det gör man ju med tiden . Våran andra hund går o letar efter henne o det känns också tungt att se honom vanka omkring för att sedan lägga sig vid mina fötter. Ungefär som han förstår att hon är borta men vill ändå kolla ifall hon är någonstans. Satte igång att sy en slida för att få tankarna på annat håll o det verkar vara bra terapi jobb för tillfället. mvh Kimmo
Publicerat Mars 3, 201115 yr Jag är ledsen för din skulle Kimmo. Det är så sorligt och tungt när man mister en flockmedlem.