Publicerat Februari 28, 201016 yr Jag tänkte sälja en Nessmuk kniv. Stål är ett kolstål 26C.Jag hinner inte göra en slida för tillfället så jag tänkte sälja den utan slida. Jag drar av lite för att det är lite barkinslag kvar vid lanyardhålet. Tjocklek: 3,2 mm Totallägnd: 208 mm blad lägnd:100 mm Bredd: 40 mm Pris: 900:- + Frakt Seved
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare oj den är nog vad jag klassar som den ultimata flåkniven riktigt snygg Japp den är perfekt till att flå med, men även sticka med skulle jag tro. Seved
Publicerat Mars 1, 201016 yr Japp den är perfekt till att flå med, men även sticka med skulle jag tro. Seved Riktigt snyggt. Har varit i tankarna ett tag nu att göra en sån här nessmuk kniv men inte kommit till skott. Är det box elder burl du har använt?? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 1, 201016 yr oj den är nog vad jag klassar som den ultimata flåkniven riktigt snygg amen Riktigt fin kniv! Tur man inte har pengar till att köpa av dig den.. wink.gif biggrin.gif sleep.gif amen igen
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare Riktigt snyggt. Har varit i tankarna ett tag nu att göra en sån här nessmuk kniv men inte kommit till skott. Är det box elder burl du har använt??mvh Kimmo Lilja Tackar Kimmo. Ja dom är trevliga tycker jag. Japp det är boxelder från staburl, Seved
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare Riktigt fin kniv! Tur man inte har pengar till att köpa av dig den.. Ha ha börja spara det kommer fler Seved
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare amenamen igen Kul att ni gillar den. Som sagt det kommer fler Seved
Publicerat Mars 10, 201016 yr Tjena! Ser ju bra ut de där Funderar på att göra en kniv med ett fulltånge blad, fast med ett "normalt" utförande. Fundera lite på hur svårt det är att göra en tillskillnad mot för en med ett vanligt bla?? Gjorde min första kniv för ett tag sen som jag tänkte lägga upp så får du se hur den blev Mvh Svedberg
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Ja gör det. Det är alltid kul att se knivbilder. Nja jag tycker nog personligen att det är lite svårare att göra sticktångare. Men fulltångare är väl lite starkare. Seved