Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stödutfodring

Featured Replies

Publicerat

Tjo! Nu har jag förberett för att bidra lite med stödutfodringen till rådjuren! Skottade upp en 500m lång väg upp till en åker inne i skogen och skottade upp en lämplig plats för att sedan ställa ut en ensilagebal som jag ska hämta imorrn :huh: . Körde även med skotern ett spår från olika skogsvägar (där dom går) fram till matplatsen. Något tips på vad jag mer kan göra (som inte kostar så mycket).

Publicerat

Bra jobbat :huh:

En saltsten kanske vore nåt? -_-

mvh

Publicerat

Bra :huh: vad jag kommer på just nu så kan du fälla lite små aspar de gillas av rådjur och hare.

Publicerat

En saltsten är aldrig fel.

/Lasse

• 4 weeks later...
Publicerat

Kräsna rådjur jag har.

Satt här vi dator och en fin bock kom smygnas till min "foderplats". Och bara luktar på godsakerna och vänder :lol: Det duger visst inte med äpplen och morötter längre. Nåväl då kanske geten kommer i natt och får lite mat. För någon äter i alla fall upp det jag lägger ut. :blink:

Publicerat
Kräsna rådjur jag har.

Satt här vi dator och en fin bock kom smygnas till min "foderplats". Och bara luktar på godsakerna och vänder :lol: Det duger visst inte med äpplen och morötter längre. Nåväl då kanske geten kommer i natt och får lite mat. För någon äter i alla fall upp det jag lägger ut. ^_^

Var uppe och kolla jag med idag och de va ganska mycket spår efter rådjur men mycket mat fanns de kvar :wub: dom kanske har börjat hitta egen mat nu när snön smält. Och grisarna lyser med sin frånvaro...

Publicerat

Jepp det verkar som att börjar komma "bättre" mat som tur är. För jag han knappt stänga av dator innan geten kom (men hon ville inte vara med på bild) med sin killing och en liten bock. Ingen av dom ville ha äpllen eller morötter.

post-1357-1269699198_thumb.jpg

Publicerat

Det står ju att bilden är tagen 2010-03-19 och idag är det den 27/3 hur får du ihop de??? :DB)

MVH

Publicerat
Det står ju att bilden är tagen 2010-03-19 och idag är det den 27/3 hur får du ihop de??? :blink:;)

MVH

Att jag inte kan med kameran :huh:

Publicerat

Dom äter <_< Det blev tomt under dagen så jag fick offra några äpplen och morötter till.