Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ringar till sako

Featured Replies

Publicerat

Ja, som rubriken lyder så är jag på jakt efter lämpliga QR ringar till en sako 75 som är i orginal. Jag vill ha ett så lågt montage som möjligt. Kikarsiktet har en objektivdiameter på 42.

Läste igenom de första sidorna i kategorin men hittade inget som var spot on - men om det finns en tråd i ämnet redan så skulle en länk uppskattas oerhört.

Priset spelar mindre roll då jag redan lagt ut en hel del på vapen och kikare, men givetivs är ett prisvärt bra alternativ att föredra.

Nå, vad väljer jag? ;)

//Erik

Publicerat

Jag har ett Varipoint 1,1-4x24 (till salu) i Leupold QR superlåga på min Sako 75. Du kanske kan få ett hum av vad som krävs till ditt sikte av den här bilden?

post-296-1267619587_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Jag har ett Varipoint 1,1-4x24 (till salu) i Leupold QR superlåga på min Sako 75. Du kanske kan få ett hum av vad som krävs till ditt sikte av den här bilden?

post-296-1267619587_thumb.jpg

Tack för bilden. Det ser riktigt lågt ut det där. Sweet.

Ser ut som att en 42 inte kommer att funka med superlåga men kanske att ett par låga funkar. Jag har förvisso ställbar kolvkam men det är ändå bra att komma ner så långt som möjligt.

Antar du är nöjd med Leupold? Har bara hört gott om dem, möjligen har funnits lite kritik mot att vissa rostar relativt snabbt men överlag så har det varit lovord.

Publicerat
Ser ut som att en 42 inte kommer att funka med superlåga men kanske att ett par låga funkar. Jag har förvisso ställbar kolvkam men det är ändå bra att komma ner så långt som möjligt.

Körde medium-ringar på min Sako 85:a med en Zeiss 2,5-10x50, så low är nog "spot on" för en 42:a.. :)

/Må

Publicerat
  • Författare
Körde medium-ringar på min Sako 85:a med en Zeiss 2,5-10x50, så low är nog "spot on" för en 42:a.. :D

/Må

Okej, där ser man. Tackar för infon. Testar med low och ser hur det funkar :D