Publicerat Mars 7, 201016 yr Tjenamoss! Har i dagsläget en Weaver Classic-V och en Weaver Grand Slam kikare & är nöjd med båda. Skall troligtvis köpa en Weaver till en .223a, men kan inte riktigt bestämma för Classic-V eller Grand Slam. I o m att jag är nöjd med båda talar ju priset för Classic-V Saknar inte focus-möjligheten på Classic-V, det funkar bra bortom 150m. Men det kanske är ren flax att mitt brytningsfel i ögat passar parallaxen? Hade tänkt att .223an skulle jobba som en precisionsbössa upp till 150m. Men hur mycket gör Micro Trac®, som endast finns på Grand Slam, för justeringsmöjligheterna egentligen? Är det ngn man märker av eller är det mest en pappersprodukt?
Publicerat Mars 7, 201016 yr Tjenamoss!Har i dagsläget en Weaver Classic-V och en Weaver Grand Slam kikare & är nöjd med båda. Skall troligtvis köpa en Weaver till en .223a, men kan inte riktigt bestämma för Classic-V eller Grand Slam. I o m att jag är nöjd med båda talar ju priset för Classic-V Saknar inte focus-möjligheten på Classic-V, det funkar bra bortom 150m. Men det kanske är ren flax att mitt brytningsfel i ögat passar parallaxen? Hade tänkt att .223an skulle jobba som en precisionsbössa upp till 150m. Men hur mycket gör Micro Trac®, som endast finns på Grand Slam, för justeringsmöjligheterna egentligen? Är det ngn man märker av eller är det mest en pappersprodukt? Välj grand slam! klart bättre optik, även om classic-v inte är ett dåligt sikte. Men GS håller högre kvalitet