Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

byta från cylinderrepeter till bygel

Featured Replies

Publicerat

sitter med min 22wrm bygel här breve o kan inte tänka mig en trevligare bössa. för den är ju så jäkla smidig o vacker.

då flög tanken i mig att fan jag behöver ju en 22lr bygel! -_- då måste min Weihrauch i 22lr bort för jag är inte i behov av 2st o min 22lr används ändå inte till mer prickskytte än vad en 22lr bygel skulle duga till ( om den skjuter lika bra som min 22wrm vill säga )

håller på o bygger om pistolgreppet på min 22:a men jag kommer lägga ut bilder i slutet av nästa vecka när den är klar. verkligen inte vacker men skjuter som en dröm o funkar helt kanon. vad kan man begära för en sådan bössa? pipan är färdig o klar för o använda pipvikt/rekylbroms/ljuddämpare eller vad man nu vill skruva dit -_-

dock inte säkert att jag vill göra mig av med denna ännu utan mest en tanke o lite planering om man väl skulle göra det.

fy va bygeln ställde om i huvudet på mig.

btw har bestämt mig för att nästa grova bössa är en bygel i 45-70 eller 444:a B)

mvh//Marcus

Publicerat

Förutsatt att det inte dyker upp någon ny ide innan sommaren... :lol:

Publicerat
sitter med min 22wrm bygel här breve o kan inte tänka mig en trevligare bössa. för den är ju så jäkla smidig o vacker.

då flög tanken i mig att fan jag behöver ju en 22lr bygel! :lol: då måste min Weihrauch i 22lr bort för jag är inte i behov av 2st o min 22lr används ändå inte till mer prickskytte än vad en 22lr bygel skulle duga till ( om den skjuter lika bra som min 22wrm vill säga )

håller på o bygger om pistolgreppet på min 22:a men jag kommer lägga ut bilder i slutet av nästa vecka när den är klar. verkligen inte vacker men skjuter som en dröm o funkar helt kanon. vad kan man begära för en sådan bössa? pipan är färdig o klar för o använda pipvikt/rekylbroms/ljuddämpare eller vad man nu vill skruva dit :P

dock inte säkert att jag vill göra mig av med denna ännu utan mest en tanke o lite planering om man väl skulle göra det.

fy va bygeln ställde om i huvudet på mig.

btw har bestämt mig för att nästa grova bössa är en bygel i 45-70 eller 444:a B)

mvh//Marcus

Va det inte den WMR bygeln som skulle få lämna in, innan den hade hunnit in i skåpet? :P

Kom igen nu, snöa inte in dig på byglar, något RIKTIGT vapen med cylinder måste då ju ha kvar, i och för sig kan du ju luta dig tillbaka på din Sauer. Men du vet väll att en riktig karl har över 50% repeter i skåpet? B);):D

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

haha nä grov bygel eller en 358norma magnum de är de som gäller. men en bygel är manligare :D

bygeln va ju så jävla fin så den kan jag inte göra mig av med på direkten inte. kommer sitta fint som fan när man går runt på marken!

o japp sauern finns ju där. för dom låååååånga hållen B) o långhålls skytte är förbannat roligt så de lär jag hålla på med ännu ett bra tag till.

dock sugen på o göra mig av med hagelpangen men fan. ska man panga kråkor så behövs ju en sådan :P hade det inte varit för dom o gässen o lite änder så hade jag inte haft min hagelpang i skåpet!

nä en 45-70 är rätta stuket. dock måste man ju ha liknande vapen för bättre övning o de är där 22lr kommer in. så väldigt mkt billigare o skjuta med o så förbannat roligt med en 22wrm bygel fast ammon är för dyr när en 50 ask försvinner på under 5 min :lol:

Publicerat

Gör man sig av med sin sista hagelbössa utan att ha fullt i skåpet så får man knappt vara med här på forumet.:lol:

Publicerat
haha nä grov bygel eller en 358norma magnum de är de som gäller. men en bygel är manligare :D

Denna meningen får mig just i detta nu att tänka på en gammal reklamfilm på tv "ooohhhhh! bingo, bingo, bingo..... wiieeee, bingo, bingo *slår mig för öronen*" Jag har aldrig sett denna meningen med andra ord :lol:

Kom att tänka på att när jag var i sandlådeåldern så sköt även jag en 22lr bygel B):P

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

hagelbössa är bara bra i slutändan för att krossa lerduvor.

hade de inte varit för att jag gillar o panga ner lite fåglar lite då o då så hade den som sagt aldrig va kvar i mitt skåp B)

Joacim: hmm jag trodde du va äldre än så men men se hur fel man kan ha det :lol: du har iaf slagit rätt på en kaliber ( 6,5x55:an menar jag då såklart! )

o man klarar sig aldrig med bara 1 bössa till all storjakt. de kommer du oxå inse snart! :D:P

nä bygel är en förbannat lätt o smidig bössa som är gjord för o bära med sig ( vilket passar en hel del jakt jag bedriver )

mvh//Marcus som är mogen nog för att förstå att leksakerna gör mannen ;)

Publicerat
hagelbössa är bara bra i slutändan för att krossa lerduvor.

hade de inte varit för att jag gillar o panga ner lite fåglar lite då o då så hade den som sagt aldrig va kvar i mitt skåp :P

Joacim: hmm jag trodde du va äldre än så men men se hur fel man kan ha det :lol: du har iaf slagit rätt på en kaliber ( 6,5x55:an menar jag då såklart! )

o man klarar sig aldrig med bara 1 bössa till all storjakt. de kommer du oxå inse snart! ;):P

nä bygel är en förbannat lätt o smidig bössa som är gjord för o bära med sig ( vilket passar en hel del jakt jag bedriver )

mvh//Marcus som är mogen nog för att förstå att leksakerna gör mannen B)

Det blir en trevlig leksak om du gör cowboytricket = dra i en skruv i varbygeln som petar till avtryckaren när du stänger bössan. :D sen om du vill trycka av själv så skruvar du ut skruven några varv.B)

Publicerat

o man klarar sig aldrig med bara 1 bössa till all storjakt. de kommer du oxå inse snart! B):P

Måste jävlas lite ;) Men jag har ju fått andra gliringar om att jag börjar komma i någon slags gubbålder, med tanke på kaliberbyten m.m :P

Vad det sedan beträffar 6,5x55 som kaliber så är den helt klart trevlig, men även denna gången kortvarig i mitt vapenskåp.

Vad det anbelangar din sista mening så är det helt klart värt en prövning, även om till och med jag förstår att detta tillståndet inte kommer hålla i det långa loppet :D

MVH/Jocke som inte kan ett skit om byglar men som måste reta upp marcus......

Publicerat
  • Författare

hmm de där med skruven måste ju helt klart testas. dock inte med wrm:n då de blir dyrt värre!!!

Joacim: de är lugnt du får försöka reta på så mkt du vill! :P

nä jag såg att du funderade mkt på 7x57 o de är helt klart en fin kaliber de! hoppas de funkar bra med de.

o jodå mest prylar när man dör vinner heter de ju o som de ser ut nu lär jag vinna.

fast har lite planer för mina vapenaffärer o saker runt omkring så även jag kommer troligen dra ner på en del o öka på en annan del men de kommer senare. nu är de 22lr bygel som måste hem till skåpet för riktigt mkt snabbskytte! :D

mvh//Marcus som iaf erkänner att han gillar leksaker i mängder :lol:

Publicerat
Joacim: de är lugnt du får försöka reta på så mkt du vill! :D

nä jag såg att du funderade mkt på 7x57 o de är helt klart en fin kaliber de! hoppas de funkar bra med de.

o jodå mest prylar när man dör vinner heter de ju o som de ser ut nu lär jag vinna.:

Då du har träffat mig några gånger nu så vet du ju hurdan jag är, därför känns det lugnt att psyka dig lite :lol:

7x57:an är klart intresant och det kommer så klart en kalibertråd med laddata, info, intryck m.m så småningom.

Än så länge leder du, jag ska nog fan hinna förbi vad det lider :P

MVH/Jocke

Publicerat

Klart du ska ha fler byglar. :D