Publicerat Mars 8, 201016 yr hej har lite frågor har en borderterrier som jag håller på o utbilda till eftersök, planen är att göra eftersöksprov i sommar med henne. hur går jag sen tillväga för att kunna hjälpa till som eftersök, var anmäler man sig, vägverket, polisen, kommunen eller ?? eller om någon har kontakter i nordvästskåne, eller ännu hellre om någon är eftersöksjägare i nordvästskåne som man kanske kan få följa med ut o lära sig. tacksam för svar
Publicerat Mars 9, 201016 yr hej har lite frågor har en borderterrier som jag håller på o utbilda till eftersök, planen är att göra eftersöksprov i sommar med henne. hur går jag sen tillväga för att kunna hjälpa till som eftersök, var anmäler man sig, vägverket, polisen, kommunen eller ?? eller om någon har kontakter i nordvästskåne, eller ännu hellre om någon är eftersöksjägare i nordvästskåne som man kanske kan få följa med ut o lära sig. tacksam för svar Hej Oavsett om du tillhör SJF eller JRF så tar du kontakt med den jaktvårdskrets du tillhör. Dessa bör kunna ge dig de grundförusättningar som gäller för medverkan. Eller så kan länsansvarig polis alt jägare sätta dig i kontakt med någon som redan ingår i organisationen. Se www.Viltolycka.se och dina länsansvariga! //B