Publicerat Mars 9, 201016 yr Jag behöver ett par nya skor till Afrika i maj. Dom MÅSTE vara bekväma att gå i under flera dagar. Och inte för varma. Någon som kan rekomendera någon bra Vandringssko? Och vart man hittar dom? Mvh John
Publicerat Mars 9, 201016 yr Använde själv ett par timberlandkängor med låga skaft i Namibia. Bra att gå mycket i. Skaften gör att damaskerna verkligen skyddar mot att få in all sköns bråte i skorna. Viktigt att du har bra strumpor som leder bort fukt och inte har sömmar på fel ställen. Köper du nya så gå in dem ordentligt tillsammans med tänkta strumpor så du vet att de fungerar. Du hittar dem i sport/jakt-handeln eller typ Naturkompaniet.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Jag behöver ett par nya skor till Afrika i maj.Dom MÅSTE vara bekväma att gå i under flera dagar. Och inte för varma. Någon som kan rekomendera någon bra Vandringssko? Och vart man hittar dom? Mvh John Många använder Courteney skor. Scandinavian Pro Hunters säljer dem... http://www.courteney.se/ Inte billiga men brukar anses som bland det bästa.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Författare Jag har tittat på Courteney tidigare. Att använda även i Sverige på vår/sommar. men som sagt, dom kostar en del. Men det kan tänkas bli ett par "Courteney Selous"
Publicerat Mars 9, 201016 yr Jag har tittat på Courteney tidigare. Att använda även i Sverige på vår/sommar.men som sagt, dom kostar en del. Men det kan tänkas bli ett par "Courteney Selous" Jag har ett par Safari som jag behöver gå in innan Maj bara den här @£$"#¤ snön kunde försvinna nån gång..
Publicerat Mars 9, 201016 yr Jag har ett par Safari som jag behöver gå in innan Maj bara den här @£$"#¤ snön kunde försvinna nån gång.. Själv har jag ett par av Berettas öken kängor som andvänds till bla pürch jakten här i Sverige under vår & höst (vårbock). Det är en typ av tygkängor med förstärkningar mot taggar, tyvärr så hade jag inte dom då jag var i Afrika så de är inte testade där. En av de sakerna man skall se upp med är sulorna, de skall vara utformade så att grus inte fassnar i dem. Med andra ord inte det vanliga mönstrer med sjärnor i om du förstår vad jag menar . Kolla på Walter Borg (Om det är Haninge utanför Stockholm du bor i) . //Lasse D.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Har jobbat i fält på den Afrikanska kontinenten (Angola, Namibia och Kongo) och kört med Timberlandkängor som U J:son rekommenderar. Duger gott.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Har jobbat i fält på den Afrikanska kontinenten (Angola, Namibia och Kongo) och kört med Timberlandkängor som U J:son rekommenderar. Duger gott. Då bör du veta .
Publicerat Mars 9, 201016 yr Courtney är nog det skönaste jag haft på mina fötter. Dock äger jag inga då dom är så dj-a dyra här i Svedala. Har använt graningeskor som jag även använder här tidigt på hösten . Damasker är oxå ett måste pga pilgräsets fröer. Iaf vid den tidpunkten du ska iväg Ijahman. Viktigast av allt är ändå att skorna är VÄL ingångna och absolut inga typ vinterkängor. PS. Ett par Courtney Selous kostar ca 1600 R i SA
Publicerat Mars 9, 201016 yr För att undvika missförstånd, iom att Timb. gör rätt många olika modeller så bifogar jag en bild på modellen jag kör på. Som tidigare skrivit; se till att dom är VÄL ingångna och sitter bra på din fot.
Publicerat Mars 9, 201016 yr För att undvika missförstånd, iom att Timb. gör rätt många olika modeller så bifogar jag en bild på modellen jag kör på.Som tidigare skrivit; se till att dom är VÄL ingångna och sitter bra på din fot. nu är jag ingen expert men det lilla man ser av mönstret i sulan så verkar det vara för tätt om man ska tro Villidu (?). Ska tydligen inte vara bra med mönster där småsten mm kan fastna vilket kan föra oljud och skräma djuren. Sen kan jag föreställa mig att sulan är gjord av ett mjukare gummi där en tagg kan gå igenom. Corteney lär vara gjorda runt en sula av bildäck!! Hurvida det senare är sant vetefassen för mina ser inte ut att ha sula av bildäck.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Fördelen med Courtney är ju att dom görs i Afrika för användande i Afrika
Publicerat Mars 9, 201016 yr Du köper det du känner lämpar dig bäst, så klart. Ville bara ge ett tips, som har levererat väldigt bra för mig.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Jag hade gärna väntat och köpt dom i SA. Men jag vill ha dom innan och gå in dom. Jag tror att Maria håller på och skramlar till ett par Selous till min födelsedag om drygt en vecka.