Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skulle nån vilja ha en sån här

kaliber 20 mm vulcan 35 röster

1. 1. vill ni äga en ?

• 20 mm vulcan??
      8%
      3
    • ja föfan big bang i like
      22%
      8
    • skjuta javisst äga nej föfan
      54%
      19
    • nja vetefan om jag ens vågar provskjuta
      14%
      5

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

det händer ju ibland när man surfar runt på nätet så hittar man lite "udda" vapen och kalibrar

och nu har jag hittat anzio ironworks dom tillverkar mestadels .50 bmg men dom har också 20/50 och 20mm m,m som det verkar säljs till privatpersoner (?)

men vi lämnar "finkalibern" till fördel av 20mm så ponera att vi har lika liberala vapenlagar(?) som usa skulle ni lägga ut mellan 6800-11,900$ på ett vapen i en kaliber som funkar mellan 3000-5000 yards och på bepansrade mål ?

sen fråga 2 om ni nu köper en så skulle ni använda den till jakt eller blir det en "penisförlängare" på skjutbanan

opps höll på att glömma länken http://www.anzioironworks.com/MAG-FED-20MM-RIFLE.htm

jo jag vet att det varken är lagligt äga eller att jaga med den kalibern i sverige men ponera om det vore det :lol:

Publicerat

Bra skit!  :lol:

post-3599-1268122895_thumb.jpg

Publicerat

Jag la min röst på "skjuta ja, äga nej för fan" Då jag anser det vara ett militärt vapen som absolut inte gör sig på jakt varken i USA eller någon annanstans.

MVH/Jocke

Publicerat
Jag la min röst på "skjuta ja, äga nej för fan" Då jag anser det vara ett militärt vapen som absolut inte gör sig på jakt varken i USA eller någon annanstans.

MVH/Jocke

Där håller jag dock med, men tror inte älgen märken någon skillnad mellan denna och en 6,5x55, då han dör lika mycket... :lol:

Skulle vara roligt att skjuta med mina skyttegymnasiepolare, för att jämföra med deras .22lr-pistoler och luftgevär...  :DB)

Publicerat

Så länge inte dinosaurierna återuppstår är väl de militära målen främst men att skjuta hade varit kul. Måste ju smälla mer än HMG och AG90 som är rätt treliga bössor o knalla med. Annars är grg en klar favorit, kul på gåsjakt med temperad kula över en flock gäss :lol:

Publicerat
Där håller jag dock med, men tror inte älgen märken någon skillnad mellan denna och en 6,5x55, då han dör lika mycket... B)

Det är sant! Det är svårt att få en älg mer än död. Men i min värld tar man tillvara på så mycket som möjligt av det man skjuter. Frågan är hur det ser ut eftar att en tjugomillimeterspansarskärande har gått genom älgen. Misstänker rijält tryck i kroppshålan, med sprängd vom/buk som följd :lol:

Förstår ironin i ditt inlägg, ville bara tilläga det. Så slipper vi missförstånd :D

MVH/Jocke

Publicerat
Det är sant! Det är svårt att få en älg mer än död. Men i min värld tar man tillvara på så mycket som möjligt av det man skjuter. Frågan är hur det ser ut eftar att en tjugomillimeterspansarskärande har gått genom älgen. Misstänker rijält tryck i kroppshålan, med sprängd vom/buk som följd :lol:

Förstår ironin i ditt inlägg, ville bara tilläga det. Så slipper vi missförstånd B)

MVH/Jocke

Precis!  :D Tror annat vilt än matvilt skulle duga till att skjuta med en sådan.. Fast åt björnfilé i julas och det var inte så dumt...  :D

Nog med offtopicen, så skulle jag inte använda denna mot djur eller andra levande måltavlor, utan mot ryssens tanks när han väl kommer hit. B)  

Publicerat
  • Författare
Precis!  :D Tror annat vilt än matvilt skulle duga till att skjuta med en sådan.. Fast åt björnfilé i julas och det var inte så dumt...  :D

Nog med offtopicen, så skulle jag inte använda denna mot djur eller andra levande måltavlor, utan mot ryssens tanks när han väl kommer hit. B)  

kanske skulle ha skrivit lätt bepansrade mål :lol:B)

Publicerat
  • Författare

många som har röstat men inte många som har svarat på frågorna

Publicerat

Bepansrade mål = noshörningar eller? :lol:

Publicerat

vad ska man ha den till, tycker det blir dyrt och jobbigt att skjuta på +1000m.

50 bmg är samma, dyr att handladda.

308 och 6,5*55 är däremot prisvärda långskjutare upp till nämda avstånd.

jaktligt sett så klarar man sig till 90% med 22lr, är inte enbart storviltjägare.

den är även kanon att skjuta bana 100 o 200m, lär dig att hålla av för vinden och slipar avfyrningarna perfekt.

Publicerat

Skulle väl vara kul att prova på. Men knappast för jakt.

Publicerat
  • Författare
Bepansrade mål = noshörningar eller? :D

nja tror dom klassas som mjuka mål :lol: