Publicerat Mars 9, 201016 yr hejsan. tänkte höra om någon kan berätta lite om hur bushnells sikten är. det är väl livstids garanti så går det sönder så får man väl ett nytt. har hört att det är bra sikten för inte många tusenlappar. vad kan vara sämre hos ett bushnell om man jämnför det med nikon? tack på förhand
Publicerat Mars 9, 201016 yr "Livstidsgaranti" = Den normala livslängden på optiken, inte ägaren. Hur länge den är i realiteten har jag ingen aning om, då det skiljer mycket mellan olika märken och modeller. Annars har jag hört gott om Bushnell, men håller europeiska tillverkare högre.
Publicerat Mars 10, 201016 yr hejsan. tänkte höra om någon kan berätta lite om hur bushnells sikten är. det är väl livstids garanti så går det sönder så får man väl ett nytt. har hört att det är bra sikten för inte många tusenlappar. vad kan vara sämre hos ett bushnell om man jämnför det med nikon?tack på förhand har hört att nikon har mycket bättre optik för pengen. äger själv ett nikon. Det som är aktuellt när det gäller bushnell är elite 3200 och uppåt.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Elite serien är mycket bra och mycket sikte för pengarna. De billigare, t ex banner och sportsman ska inte vara så mkt att ha när det är sämre ljusförhållanden. Akta dig för kinesiska kopior, det finns en hel del sånna men är ganska lätta att känna igen.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Mig veteligen så är livstids garantin livet ut för första ägaren. D.v.s. slutar gälla vid ägarbyte. Varierar säkert med modellerna också. /L hejsan. tänkte höra om någon kan berätta lite om hur bushnells sikten är. det är väl livstids garanti så går det sönder så får man väl ett nytt. har hört att det är bra sikten för inte många tusenlappar. vad kan vara sämre hos ett bushnell om man jämnför det med nikon?tack på förhand
Publicerat Mars 10, 201016 yr Jag äger ett Bushnell Banner 3-9x50 (ligger nytt i 3000-kronorsklassen). Det är skottfast och funkar hyggligt under "bra" ljusförhållanden. Dock är ögonavståndet dåligt så man riskerar medlemsskap i halvmåneklubben. Speciellt om man vrider upp förstoringen. I dåliga ljusförhållanden (speciellt motljus) är det dock riktigt kass. Och belysningen är lite för kraftig på lägsta-nivån för att funka bra. Så ska du ha en Bushnell är det nog inte Banner-serien du ska titta på tycker jag nog...
Publicerat Mars 12, 201016 yr vad kan vara sämre hos ett bushnell om man jämnför det med nikon? Har ett Bushnell Elite 4500 6-24 som jag är toknöjd med,har jämfört det mot ett motsvarande Nikonsikte som en kompis har. Upplevde dom som i stort sett likvärdiga förutom att jag upplevde synfältet bättre på min Bushnell. Har precis beställt en Busnell Elite 6500 4,5-30 som kommer montreras på min andra 308,är helt säker på att jag blir nöjd. /Micke
Publicerat Maj 23, 201015 yr Jag har ett Bushnell Trophy 3-12x56 och jag är myyyycket nöjd. Som det sägs så är det mycket sikte för pengarna. Jag köpte mitt för 3800 ungefär och det har varit felfritt. Mitt släpper dessutom in mycket ljus vilket medför säkrare och bättre skott
Publicerat Maj 23, 201015 yr Jag har ett Bushnell Trophy 3-12x56 och jag är myyyycket nöjd. Som det sägs så är det mycket sikte för pengarna. Jag köpte mitt för 3800 ungefär och det har varit felfritt. Mitt släpper dessutom in mycket ljus vilket medför säkrare och bättre skott Hade varit väldigt kul att jämföra ditt Bishnell med ett begangat sk "kvalitetssikte" för samma peng. Tex ett Zeiss Conquest. Jag hade lagt min pengar på Zeissen, men man vet ju inte innan man provat.
Publicerat Maj 23, 201015 yr säger inte att bushnell är dåliga ( då menar jag inte elite serierna för de är helt andra saker ) men 3800kr anser JAG dom inte vara värda alls! 3800kr får man mkt optik för om man tittar på beg. nu har jag inte sj några tips o komma med. men jag sj köpte mig en karl kaps 2,5-10x56, visst ser ut o ha haft 7 svåra år på utsidan men optiken för dom 4000kr jag gav för den. ja jag får inte mkt bättre optik för dom pengarna. o jag vågar nästan 100%igt säga att de spöar alla lågpris sikten på marknaden fasten de är av äldre sort. satsa på ett bushnell elite om du ska ha bushnell de är fina grejer de
Publicerat Maj 24, 201015 yr Både Elite 3200 - 4200 serien är mycket bra sikten skottfasta o med bra optik o prisvärda. Mvh.
Publicerat Maj 24, 201015 yr Hade varit väldigt kul att jämföra ditt Bishnell med ett begangat sk "kvalitetssikte" för samma peng. Tex ett Zeiss Conquest. Jag hade lagt min pengar på Zeissen, men man vet ju inte innan man provat. Det var min far som tipsade mig om detta sikte då han var nöjd med det. Och har ju ändå erfarenhet av både Zeiss, Meopta och andra märken av den lite mer dyra varianten. Så att det är helt värdelöst tror jag inte på. Själv tycker jag att det är ett mycket bra sikte. Visserligen tillverkat i Kina men det verkar inte göra så mycket faktiskt, för en gång skull