Publicerat Mars 10, 201016 yr Inte för att jag gillar lo, men björklöven hade tillägget tidigt 90-tal. Inte för att det är läge att skryta om löven för tillfället Lynx74 heter under dagarna Fredrik och bor i Sollentuna, dock bördig från Ume. "Sliter" på Ericsson som teknikansvarig och har jakt och fritidsliv som intresse (varför annars hänga här på detta förträffliga forum ) Jaktmarken ligger i Stadra/Nora på ca 1000Ha, jagar främst älg då Herr Grå förstört mkt av gemensamhetsjakten inom vvo't. Dock inte jagat mer än 6 år,alltid haft intresset och via min kära sambo kom jag med i nuvarande lag. Har en mentor i hennes morbror. Är också skrivande stund på jakt efter min allra första hund
Publicerat Mars 10, 201016 yr Förresten vilken hundras har du tänkt skaffa ? (Lite nyfiken med tanke på dina jaktmarkers storlek)
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Förresten vilken hundras har du tänkt skaffa ? (Lite nyfiken med tanke på dina jaktmarkers storlek) Där har jag lite att klura på som sagt. Vart inne på både wachtel med tanke på såtarna, men då det är först hunden för mig då jag hört man bör vara hundvan innan. Jämte gillar jag skarpt, men frågan är om marken bär, har dock känning på större marker norröver. Fördelen jag har är att jag blir ensam med hund och med stor stöttning av övriga laget. Kalv kommer jag förmodligen ha stor frihet att jaga på egen hand.
Publicerat Mars 26, 201016 yr hej och välkommen!! hoppades in i det sista att lynx var taget från den eminenta träningsanläggningen Camp Lynx utanför Lidköping men det verkar som om jag fortfarande är själv på forumet om att tränat där!!