Publicerat December 22, 200520 yr Hej Jag måste erkänna att jag tillhört denna skara "gästtittare" ett tag. Min första kontakt med jaktsidan var när jag köpte fågelfilmen från Beretta, en väldigt bra film för övrigt. Jag bor i Sundsvall, är 29 år och uppväxt med jakt och friluftsliv i olika former. Jagar främst älg och fågel blir även viss övrig jakt också under året. Hade tidigare en kh vorsteh men använder nu främst pappas wachtel. Det är en unghunds tik som vi håller på att jaga in. Har varit väldigt intresserad av älg denna höst och vi har skjutit två för henne, hon har släppt djuret precis innan skott men polletten verkar ha trillat ner. Sköt några orrar för henne förra hösten, kanske för tidigt för hon blev helt fågeltokig efter det. Men nu verkar hon ha lugnat sig lite efter höstens älgjakt. Roligt att ha med henne i skogen, man vet aldrig vad som kommer... I skåpet står en Beretta ultralight, en tikka laminat 308W (T3) samt en trotjänare Hsq 8*57. En kort intro av mig. Med förhoppning om mer snö så att toppfågel jakten kan komma igång på allvar. Bommade för övrigt på en tupp förra helgen, grämer mig fortfarande:) Mvh /Patrik
Publicerat December 22, 200520 yr Välkommen, trevligt med lite sundsvallsfolk! Själv har jag dock flyttat för att plugga men kommer från petersvik/korsta om du vet var de är?
Publicerat Januari 10, 200620 yr Hej och varmt välkommen hit! Här kommer du säkert att trivas! MVH Henrik