Publicerat Mars 10, 201016 yr Här är en stor kniv jag har gjort . Skaftet gjorde jag av flamm björk, mässing o pocken holtz. Bladet är 12c27 stål. Bladet är hela 17 cm lång och hela kniven ca 31 cm. Ha de alla jägare. mvh Kimmo Lilja Här är också en kniv jag gjort. Gjorde skaftet av stabbat almrot, mässing, pockenholtz, stabbat masur björk. Bladet gjorde jag av kolstål ca 9 cm långt o min design. Vasst son faan. Hela kniven är ca 22 cm lång.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Jösses vad det sög till i "vill-ha-tarmen". Men jag tror inte ekonomin tillåter det just nu. F-n...
Publicerat Mars 10, 201016 yr Grymt snygg kniv Kimmo, lite de stuket jag söker. Tyvärr faller just denna bort då den känns väldigt stor för mitt ändamål.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Tackar. När jag är i skogen har jag alltid två knivar. En mindre o en större. Tycker att det blir praktist så.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Är det 5 mm 12c27 stål Kimmo.Seved Tjena Seved, Det är strax under 5 mm
Publicerat Mars 10, 201016 yr Okey. Jag trodde du fått tag på 5 mm 12c27. Jag är på jakt efter det. Men dom klipper inte mindre plåtar av det längre. Seved
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Okey. Jag trodde du fått tag på 5 mm 12c27. Jag är på jakt efter det. Men dom klipper inte mindre plåtar av det längre.Seved Hej Seved igen. Vad har du för pris på ett nessmuk blad ca 9 cm långt o fulltånge??
Publicerat Mars 10, 201016 yr Hm måste kolla. Men runt 400:- har jag för mej. Japp 400 för en i 26C 3,2 mm tjock. Seved
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare Hm måste kolla. Men runt 400:- har jag för mej. Japp 400 för en i 26C 3,2 mm tjock.Seved Okey. Då vet jag
Publicerat Mars 11, 201016 yr Tjena Kimmo! Otroligt fina knivar! Jag är imponerad av ditt fina hantverk! Bilderna på kniven som du skickade till mig har inte varit med i radioprogrammet ännu.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare Tjena Kimmo!Otroligt fina knivar! Jag är imponerad av ditt fina hantverk! Bilderna på kniven som du skickade till mig har inte varit med i radioprogrammet ännu. Tackar o bockar. Vi får se om kniven kommer fram till radioprogrammet
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare Tackar o bockar.Vi får se om kniven kommer fram till radioprogrammet Jag kan sälja båda knivarna för 2800 kronor om någon vill ha två. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Mars 11, 201016 yr Tackar o bockar.Vi får se om kniven kommer fram till radioprogrammet Varsågod! Ja, det får vi göra!
Publicerat Mars 12, 201016 yr Finfina knivar! Jag gillar verkligen bladet på den lilla i kombinationen med skaftet och de olika delarna. Vinner jag på min HarryBoy i helgen så lägger jag en beställning. En stor kniv vore mkt fräckt och din du gjort är mkt fin.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Finfina knivar!Jag gillar verkligen bladet på den lilla i kombinationen med skaftet och de olika delarna. Vinner jag på min HarryBoy i helgen så lägger jag en beställning. En stor kniv vore mkt fräckt och din du gjort är mkt fin. Tackar. Jag sänker den mindre kniven till 1400 kronor med slida och det torde ju vara ett bra pris. mvh Kimmo lilja
Publicerat Mars 14, 201016 yr Författare Tackar. Jag sänker den mindre kniven till 1400 kronor med slida och det torde ju vara ett bra pris. mvh Kimmo lilja Knivarna är eventuellt sålda. Har en intresserad av båda knivarna. mvh Kimmo Lilja