Publicerat Mars 10, 201016 yr Hejhopp, Sitter här och smider planer angående ny studsare, har funderat lite på Sauer 303 (30-06) och Blaser R93. Någon som har erfarenheter av dessa två? Eller tips på andra jag kan titta på? Är tacksam för alla svar, plus/minus. Tackar!
Publicerat Mars 10, 201016 yr Hejhopp,Sitter här och smider planer angående ny studsare, har funderat lite på Sauer 303 (30-06) och Blaser R93. Någon som har erfarenheter av dessa två? Eller tips på andra jag kan titta på? Är tacksam för alla svar, plus/minus. Tackar! Skulle säga att hitta en bössa som passar en bra vid anläggning och utseende är det viktigaste. Men det finns många olika som är bra. men har du råd med sauer och blaser så bör du klara dig Jag själv har en bössbudget mellan 10-13 så det ultimata för mig är en tikka eller en browning. mvh
Publicerat Mars 10, 201016 yr Tjenixen, Köpte själv en KR1 i höstas, en 308 som är guld. Var även jag inne på en R93, men av någon anledning passar inte mekanismen mig. Vet många som har R93 som är nöjda, så ett dåligt val är det inte. 303 är kanonfin, hade köpt den själv om jag inte redan haft min winchester vulcan (30-06). Gillar rekylen i halvautomater
Publicerat Mars 11, 201016 yr Tjenixen,Köpte själv en KR1 i höstas, en 308 som är guld. Var även jag inne på en R93, men av någon anledning passar inte mekanismen mig. Vet många som har R93 som är nöjda, så ett dåligt val är det inte. 303 är kanonfin, hade köpt den själv om jag inte redan haft min winchester vulcan (30-06). Gillar rekylen i halvautomater Kan även jag varmt rekommendera Merkel KR1, som jag nu haft i fyra år. Annars tycker jag Blaser 93 professional är ett bra val.