Publicerat Mars 10, 201016 yr Hej! Jag har precis fått drömjobbet - jag ska jobba på en jaktkennel i England i 4 månader hos helt underbara männsikor och hundar. Arbetet kommer att bestå av att träna med jaktlabbarna på kenneln, samt vanlig skötsel av hundar. Dessutom har jag fått erbjudandet att kunna ta med min egen hund om jag vill - och det vill jag ju såklart! Men då börjar problemen... För det är helt omöjligt att åka med hund utan egen bil! Att frakta hunden via flyg hamnar på minst 15.000 och alla tåg är hundfria... Så vad gör man? Min sista chans är alltså att leta efter vänliga människor som också ska till England någon gång augusti-september i bil? Jag skulle vara så hemskt tacksam om det gick att fixa med min hund i bilen på något vis? Naturligtvis vill jag då vara med och betala bensin osv. Annars går min söta goldentik miste om 4 härliga månader i England... Så om det är någon som vet något om detta - snälla hör av er! Och jag blir förstås glad för andra tips på hur man tar sig till England med hund. MVH Sara
Publicerat Mars 10, 201016 yr Hej!Jag har precis fått drömjobbet - jag ska jobba på en jaktkennel i England i 4 månader hos helt underbara männsikor och hundar. Arbetet kommer att bestå av att träna med jaktlabbarna på kenneln, samt vanlig skötsel av hundar. Dessutom har jag fått erbjudandet att kunna ta med min egen hund om jag vill - och det vill jag ju såklart! Men då börjar problemen... För det är helt omöjligt att åka med hund utan egen bil! Att frakta hunden via flyg hamnar på minst 15.000 och alla tåg är hundfria... Så vad gör man? Min sista chans är alltså att leta efter vänliga människor som också ska till England någon gång augusti-september i bil? Jag skulle vara så hemskt tacksam om det gick att fixa med min hund i bilen på något vis? Naturligtvis vill jag då vara med och betala bensin osv. Annars går min söta goldentik miste om 4 härliga månader i England... Så om det är någon som vet något om detta - snälla hör av er! Och jag blir förstås glad för andra tips på hur man tar sig till England med hund. MVH Sara Skall du åka till England i 4 månader så kan jag starkt rekommendera att du skaffar dig en bil! (förmodar att du inte skall bo i en storstad) Min sista tripp till England varade i 8.5 år och bil är ett måste om man vill ta sig runt utan att behöva åka runt bland storstäderna och en massa jobbiga turister. Vart skall du vara? Skall man köra så funkar inte Esbjerg-Harwich med hund utan man måste köra hela vägen via Frankrike... Glömmer inte hur spännande det var när jag flyttade till England
Publicerat Mars 10, 201016 yr bara slog mig, om du åker dit med någon får du tänka på att du måste kunna komma hem med
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare bara slog mig, om du åker dit med någon får du tänka på att du måste kunna komma hem med Hehe jo då jag har faktiskt inte glömt den lilla detaljen Blir hämtad av familjen i bil om jag inte hittar annat, för de ska åka till england ändå. Men på vägen dit är det knepigare bara... Men eventuellt går det att åka tåg till calais iallafall. Och som svar till tidigare inlägget: Jag har inte råd att köpa bil! Och eftersom jag ska jobba där jag bor och tillsammans med personer med bil tror jag inte att jag kommer att behöva egen bil väl i england? Och om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag vågar ge mig ut på den resan själv faktiskt, lite feg för att bila utomlands. Men tack för tipset!
Publicerat Mars 11, 201016 yr Skall man köra så funkar inte Esbjerg-Harwich med hund utan man måste köra hela vägen via Frankrike... Funkar inte Hook of Holland - Harwich längre?
Publicerat Mars 11, 201016 yr Funkar inte Hook of Holland - Harwich längre? Vet inte, jag brukade alltid åka via Esbjerg. Jag tycker resan är allt för lång för en hund. Vet faktiskt inte ens om man får ta med hunden till hytten?..
Publicerat Mars 11, 201016 yr Vet inte, jag brukade alltid åka via Esbjerg.Jag tycker resan är allt för lång för en hund. Vet faktiskt inte ens om man får ta med hunden till hytten?.. Var tvungen att kolla och Stena kör i alla fall fortfarande Stena Line / Hook of Holland. Sist jag åkte tog snabbfärjan 5,5 timmar tror jag alltså en rejäl sovstund för hunden i bilen, inga problem dock med rejäl rastning innan ombordkörning och så snart tillfälle ges efter ilandkörning. Åkte också en nattfärja en gång, hundarna hade då en lugn och skön natt i bilen på bildäck.